تا کنون هیچ مدرسه ای در روستاهای خراسان رضوی تعطیل و یا تجمیع نشده است.

هیچ مدرسه روستایی در خراسان رضوی تعطیل نشده است

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تا کنون هیچ مدرسه ای در هیچ مدرسه روستایی در خراسان رضوی تعطیل نشده است روستاهای این استان تعطیل و یا تجمیع نشده است.

قاسمعلی خدابنده افزود: بر اساس دستورالعمل اعلامی وزارت آموزش و پروش، هر استان به صورت اختیاری می تواند با هدف ساماندهی نیروی انسانی و استفاده حداکثر از ظرفیت مدارس شبانه روزی اقدام به انتقال دانش آموزان مدارس روستایی به مراکز شبانه نماید.

وی ادامه داد: بر این اساس تجمیع مدارس روستایی صرفا در خصوص مدارسی انجام می شود که در جوار مدارس شبانه روزی قرار دارند و به این ترتیب علاوه بر استفاده از تمام ظرفیت این مدارس مشکل تامین نیروی انسانی دیگر وجود نخواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مدارس روستایی معمولا شمار پایینی دانش آموز دارند و می توان با هدایت این دانش آموزان به مدارس شبانه روزی نزدیک همان روستا از ظرفیتهای موجود نهایت بهره را برد.

وی افزود: هم اکنون ۴۰۰ مدرسه شبانه روزی در سطح خراسان رضوی فعالیت دارند و بررسی و برنامه ریزی در خصوص تجمیع مدارس روستایی نزدیک به محل این مدارس در حال انجام است اما تاکنون تصمیمی بر تعطیلی و تجمیع هیچ مدرسه روستایی در راستای انتقال دانش آموزان آنها به مدارس شبانه انجام نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: به هیچ وجه تجمیع مدارس روستایی باعث بروز مشکل برای دانش آموزان این مدارس نمی شود.

نیمی از مجموع ۱۰ هزار واحد آموزشی خراسان رضوی در مناطق روستایی قرار دارند. خراسان رضوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز دارد.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.