به تازگی افشا شده است که یک عکاس دولتی تصاویر مراسم تحلیف دونالد ترامپ را به گونه‌ای ویرایش کرده است که جمعیت حاضر در آن بیشتر به نظر برسد.

افشای دستور ترامپ برای جعل تصاویر مراسم تحلیف خود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک عکاس دولتی اعلام کرد تصاویر مراسم تحلیف دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به گونه‌ای ویرایش کرده است که در آنها جمعیت مردم بیش از حد معمول به نظر برسد.

گزارش‌ها حاکی از آن است پس از آنکه کاخ سفید درخواست عکس‌های مراسم تحلیف را کرده بود، یک عکاس دولتی قسمت هایی از عکس را که در آنها هیچ شخصی در مراسم تحلیف ترامپ دیده نمی شد، برش زد تا جمعیت مردم بیشتر به نظر برسد. در واقع دونالد ترامپ – در روز نخست حضور در کاخ سفید—زمانی که عکس‌های مراسم تحلیف خود را با مراسم تحلیف باراک اوباما مقایسه کرده بود، ناراحت شد و از این عکاس خواست عکس‌ها را ویرایش کند.

در این اسنادی که نخستین بار به دست گاردین رسید، هویت این عکاس و دیگر مقاماتی که در این ویرایش عکس دست داشته اند، مشخص نیست.

مقایسه مراسم تحلیف دونالد ترامپ (عکس سمت راست) و باراک اوباما (عکس سمت چپ)

جعل عکس‌های مراسم تحلیف ریاست جمهوری به دستور ترامپ! + تصاویر

جعل عکس‌های مراسم تحلیف ریاست جمهوری به دستور ترامپ! + تصاویر

به نوشته روزنامه گاردین، صبح اول وقت یک تماس تلفنی میان دونالد ترامپ و «مایکل رینولد»، مدیر وقت «سازمان پارک های ملی» برقرار شد. شان اسپایسر، سخنگوی وقت کاخ سفید هم تماس‌های تلفنی مکرری با «سازمان پارک های ملی» برقرار کرد تا تصاویر ویرایش شده‌ای دریافت کند. تماس تلفنی با مایکل رینولد برای ویرایش عکس‌ها پس از مراسم تحلیف سال 2017 بوسیله واشنگتن پست افشا شد. اما اسناد مربوط به آن چند روز پیش بدست این روزنامه رسید.

یکی از مقامات سازمان پارک های ملی اعلام کرد رینولد با او تماس گرفته است تا عکس‌های بیشتری را از مراسم تحلیف ترامپ دریافت کند؛ زیرا در آن عکس‌ها فضای خالی بسیاری به چشم می خورد.

این مقام سازمان پارک های ملی در ادامه گفت: به نظر من دونالد ترامپ می خواست عکس‌هایی را داشته باشد که جمعیت مردم را بیشتر نشان دهد؛ زیرا تصاویری که رسانه ها منتشر کرده بودند فضاهای خالی زیادی داشت.

این پیام دونالد ترامپ به گوش دو عکاس سازمان پارک های ملی که در مراسم تحلیف حضور داشتند، رسید. یکی از این عکاس‌ها گفت: من به درخواست آنها عکس‌های مراسم تحلیف را ویرایش کردم. درواقع من قسمت هایی از آسمان و همچنین پایین تصاویر را برش زدم تا جمعیت مردم حاضر در مراسم تحلیف بیشتر به نظر برسد.

پس از مراسم تحلیف دونالد ترامپ، شان اسپایسر رسانه ها را به پوشش مغرضانه مراسم تحلیف متهم کرد و گفت آنها سعی داشتند تعداد افرادی که در مراسم شرکت کرده اند را کمتر جلوه دهند. دونالد ترامپ هم پس از این مراسم از رسانه ها به دلیل پوشش نادرست مراسم تحلیف انتقاد کرد. این درحالی است که حتی تصاویر هوایی هم این مسئله را تأیید می کند که هنگام سوگند یاد کردن ترامپ، جمعیت بسیار کمتری نسبت به مراسم تحلیف اوباما در مراسم شرکت داشتند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.