۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 618841

رئیس فدراسیون اسکواش گفت: حضور در بازی‌های آسیایی باعث شد تا بچه‌ها به قهرمانی فکر کنند و دیگر استرس این را ندارند که جزو تیم‌های متوسط هستند.

سلیمانی: اسکواش ایران از پیش بازنده نیست

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، مسعود سلیمانی در خصوص عملکرد اسکواش بازان کشورمان در هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی اظهار داشت: از وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک  و سجادی به عنوان سرپرست کاروان ایران تشکر می‌کنم که اسکواش را بعد از ۲۰ سال به این بازی‌ها اعزام کردند، به خصوص در بخش بانوان که به صورت تیمی اعزام شدند.

وی تاکید کرد: نمایندگان ما در آقایان در مرحله اول همه حریفان را شکست دادند و در ادامه  به حریفانی برخورد کردند که سیدهای اول آسیا و و سیزدهم دنیا را در اختیار داشتند و فرصت خوبی برای بچه‌ها ایجاد شد تا با این حریفان قدرتمند رو به رو شوند. دختران در نخستین حضورشان در بازی‌های آسیایی عملکرد خوبی داشتند. تنها این موضوع مهم بود که من انتظار داشتم دختران، نمایندگان چین و اندونزی را نیز شکست دهند که با اختلاف نزدیک باختند. به گفته سرمربی بانوان  آن روز، روز فرشته افتخاری نبود و او هیجان لازم را نداشت و اگر یک گیم را گرفته بود تیم بالاتر می‌رفت.

سلیمانی تصریح کرد: علیرضا شاملی  و سجاد زارعیان و فرشته اقتداری هر سه در انفرادی در جمع ١٦ بازیکن برتر و حدیث فرزاد  در جمع ٣٢ نفر برتر حذف شدند. فراموش نکنیم تیم ایران کاپیتان بزرگسالان خود را  در مردان و آیلی نیری نفر یک بانوان کشور را بدلیل تصادف خودرو در اختیار نداشت ، ولی قدر مسلم این است که اسکواش ایران مثل چند سال قبل از پیش باخته نیست و در هر رویداد به سکو فکر می‌کند و حریفان را سخت آزار می‌دهد و با تمهیداتی که در نوع مدیریت در شش ماه دوم برای تیم های ملی انجام می‌شود نسل قدرتمندی  در اسکواش در حال ظهور است.

وی افزود: سرمربیان ما اعتراف کردند که این حضور و این مسابقات  از نظر فنی و امتیازی از یک کلاس مربیگری هم بالاتر بود و ورزشکاران هم‌قسم شدند تا این راه را ادامه دهند. به سکو فکر می‌کردم ولی من قول مدال نداده بودم ولی نهایتا در خانم‌ها اگر دو کشور چین و اندونزی را شکست می‌دادیم و به مراحل بالاتر می‌رفتیم، شانس کسب نتیجه بهتر داشتیم، البته پیروزی برابر تایلند شیرین بود که برای ما ارزش زیادی داشت. در دفعات بعد باید این دو تیم را شکست دهیم.حضور در بازی‌های آسیایی باعث شد تا بچه ها به قهرمانی فکر کنند و دیگر استرس این را ندارند که جزو تیم های متوسط هستند.

وی در خصوص اینکه به چه دلیل تیم را در اندونزی همراهی نکرده است، گفت: سجادی گفت رئیس‌ها سرپرست باشند در نامه اول خودم سرپرست بودم اما در ادامه دیدم که با از دست دادن دو بازیکن کلیدی ما در بازی‌ها لزوم حضور کادرفنی با قدرت وجود دارد. من به این نتیجه رسیدم که در این شرایط حضور من تشریفاتی است در حالی که حضور کادرفنی ضروری و کاربردی است و با این شرایط هر عقل سلیمی حکم می‌کرد که کادر فنی تقویت و اعزام شود. به این ترتیب خانم حیدری را به جای خودم فرستادم و سرپرستی را به سنایی دادم. حتی کسی به من گفت پول جیبی خوبی می‌دهند اما از نظر من نیاز اسکواش ارجح تر بود.

رئیس فدراسیون اسکواش گفت: مسابقات قهرمانی آسیا را اواخر شهریور پیش رو داریم و با  توجه به نامه‌هایی که داریم و همچنین با توجه به لزوم صرفه جویی نمی‌توانیم استعدادها را اعزام کنیم. در تلاشم که سه نفر را اعزام کنم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.