مسافران قطار اتوبوسی تهران مشهد علیرغم آنکه بلیت خریداری می کنند اما جایی برای نشستن در قطار ندارند.

مسافران قطار اتوبوسی تهران مشهد جایی برای نشستن ندارند

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، در روزهای اخیر برخی از مسافران قطار عادی تهران ـ مشهد با ارسال عکس هایی از مسافرگیری بیش از حد ظرفیت یک شرکت ریلی انتقاد کردند.

وضعیت سالن های این قطار اتوبوسی دو طبقه به گونه ای است که مسافران مجبورند بر کف سالن ها و پله ها بنشینند. مردم می گویند ما در حالی که بلیت خریداری کرده ایم اما جایی برای نشستن نداریم.

این شرکت ریلی در واکنش به این اعتراض اعلام کرد: قطار مذکور قطار عادی تهران ـ مشهد و بالعکس است که در همه ایستگاه های بین راهی مسافر سوار و پیاده می کند.

با توجه به اینکه قطار مذکور سهل الوصول ترین و راحت ترین وسیله سفر برای مردم ایستگاه های بین راه است، استقبال زیادی از آن می شود. اکثر مسافران این قطار در یک ایستگاه سوار و در چند ایستگاه بعد پیاده می شوند. در واقع این قطار برای مسافرانی که بیشتر جنبه سفر بین راهی را دارند قابل استفاده است.

ضمن اینکه رو به اتمام بودن تابستان و افزایش سفرها هم دلیل بر شلوغی قطار مذکور است. دسترسی آسان به این قطار که جزء باکیفیت ترین قطارها و با سیستم تهویه مطبوع است و شرکت رجا نیز تلاش کرده حداکثر ظرفیت را در این خصوص به کار بگیرد، همواره مورد تقاضای مسافران به ویژه مسافران بین راهی است.

قیمت مناسب این قطار نسبت به بقیه قطارها نیز از دیگر دلایل تقاضای زیاد سفر با قطار عادی تهران ـ مشهد (دو طبقه صبا) است. لازم به یادآوری است که برخی از مسافرین بلیت بین راهی مثلا برای یک ایستگاه خاص را تهیه می کنند ولی در آن ایستگاه پیاده نمی شوند.

لزوم رعایت حق مسافران

به هرحال مسافرانی که برای یک مسیر خاص بلیت قطار خریداری می کنند باید از حداقل امکانات موجود بهره مند باشند. نداشتن صندلی و نشستن بر کف قطار و سخت شدن رفت و آمد در راهروها و نمای نامناسبی که ایجاد می شود به نوعی زیر پا گذاشتن حقوق همه مسافران است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.