ایلام- سرپرست شرکت آب منطقه ای ایلام گفت: در حال حاضر ذخیره آب سد ایلام حدود ۶۰ میلیون مترمکعب است و آب شرب شهر ایلام از این سد تأمین می شود.

ذخیره آب سد ایلام حدود ۶۰ میلیون مترمکعب است

علی پوراحمد سرپرست شرکت آب منطقه ای ایلام روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، با بیان اینکه ظرفیت ذخیره سد ایلام حدود ۷۰ میلیون مترمکعب است، اظهارداشت: در حال حاضر میزان ذخیره آب پشت سد ایلام ۶۰ میلیون مترمکعب برآورد شده و حدود ۱۰ میلیون مترمکعب رسوبات نیز در کف سد جمع شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات تخلیه رسوبات انباشته کف سد، در هنگام بارندگی ها صورت می گیرد، افزود: ما نمی توانیم تنها به پیش بینی هواشناسی اکتفا کرده و اقدام به تخلیه رسوبات کنیم و ممکن است با این کار حجم زیادی آب را از دست دهیم و معقولانه ترین اقدام، تخلیه رسوبات در هنگام بارندگی و انتقال روان آب ها به دریاچه سد است.

علی پوراحمد با اشاره به سدهای سیمره، کنگیر و دویرج، ادامه داد: در بررسی این سدها، رسوبات کف آنها بسیار کم است و قابل تخلیه نیست.

وی به ظرفیت سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعبی سد سیمره اشاره کرد و بیان داشت: تنها یک میلیارد و سه میلیون مترمکعب از حجم این سد پر شده و تقریبا دو سوم آن خالی است.

سرپرست شرکت آب منطقه ای ایلام با اشاره به مشکلات رها کردن آب سد سیمره برای مناطق پایین دست آن، گفت: در هنگام رهاسازی آب برخی از موتور پمپ های کشاورزان به زیر آب می رود و خساراتی به بار می آورد و برای رفع این مشکل در حال مطالعه احداث ایستگاه پمپاژ در منطقه هستیم که در صورت عملی بودن طرح، اجرا می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.