مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته بانک خون خراسان رضوی تقویت شده، اما ذخایر خونی استان همچنان در معرض خطر است.

آخرین وضعیت ذخایر خونی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا اسلامی در خصوص آخرین وضعیت ذخایر خونی استان، اظهار کرد: به منظور اطمینان از تأمین خون لازم در شرایط مختلف نیاز است ذخایر خونی همیشه در حالت سبز باشد که در مواقع اضطراری همچون زلزله، با توجه به این‌که منطقه خراسان زلزله‌خیز است، اولین نیرو اعزامی سازمان انتقال خون هستند، از طرفی حجم جراحی‌های روزانه بسیار بالاست، لذا خون و فرآورده‌ها خونی به اندازه کافی داشته باشیم.

وی ادامه‌ داد: این موضوع می‌طلبد که مردم همواره برای اهدا خون اقدام کنند.

اسلامی با اشاره به راه‌اندازی پایگاه اهدای خون ثامن، تصریح کرد: کانکس اهدا خون در نزدیک حرم برای زائران از وضعیت نامطلوبی برخوردار بود، با هم‌کاری آستان قدس رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد پایگاهی با وسعت ۲۰۰ مترمربع در مجاورت حرم مطهر به نام پایگاه ثامن با یک درب از بازارچه شهید آستانه پرست و درب دیگر آن پارکینگ شماره چهار حرم است، راه‌اندازی کرده‌ایم و افراد می‌توانند برای اهداخون صبح‌ها به این پایگاه مراجعه کنند.

وی افزود: ضمناً پایگاه اهدای خون امید در طبقه منهای یک مجتمع تجاری امید صبح‌ها آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی خاطر نشان کرد: پایگاه تقی‌آباد همه‌روزه از ساعت ۸:۴۵ تا ۱۸:۴۵ به صورت یک‌سره آماده دریافت اهداخون مردم است.

سالاری در خصوص افزایش ساعات کاری مراکز پایگاه اهداخون گفت: اگر مراجعه به پایگاه ها افزایش پیدا کند، ساعات کاری نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس انتقال خون استان خراسان رضوی درباره مرکز سیار اهداخون در عزای حسینی خاطرنشان کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در طبقه همکف شهرداری امکانات فراهم خواهد شد و مردم می توانند به اینجا مراجعه و اهداخون کنند همزمان این مرکز سیار پایگاه امید نیز فعال خواهد بود.

وی افزود: واحد سیار دیگری نیز در اطراف حرم قرار خواهد گرفت که در طی روزهای آینده محل این پایگاه مشخص خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.