البرز- تذکرات برخی از اعضا به نحوه و کیفیت مدیریت پسماند و عدم توجه لازم شهرداری کرج به پیشنهادات شورای شهر از مهمترین موارد مطرح شده در نطق پیش از دستور اعضای شورای شهر در جلسه هشتاد وهفتم شورای شهرکرج بود.

تذکر شورا به نابسامانی مدیریت پسماند در کرج/انعقاد ۴ قرارداد ده میلیارد تومانی در حوزه مدیریت پسماند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در این جلسه که صبح امروز یکشنبه برگزار شد  عباس زارع رییس شورای شهر کرج در نطق پیش از دستور ضمن گرامیداشت ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع)، اظهار کرد: در مراسم های مختلف سوگواری سالار شهیدان که در سطح شهر کرج برگزار می شود امیدواریم شهرداری کرج مشارکت خوبی در برگزاری مراسم های هیئت های مذهبی داشته باشد.

در ادامه فرج اله ایلیات دیگر عضو شورا با بیان اینکه هئیت های مذهبی، حسینیه ها به شهرداری های مناطق مراجعه می کنند تا برای برگزاری مراسم ایام ماه محرم کمک نقدی دریافت کنند، گفت: کمک به هئیت های مذهبی جهت برگزاری  مراسم ویژه ایام ماه محرم ضروری است ولی باید این درخواست ها در مناطق دهگانه رسیدگی شود.

وی افزود: چرا برخی از این درخواست ها به سمت شورای شهر سوق داده می شود در حالی که در خصوص پرداخت این مراسم ها ردیف بودجه در شهرداری در نظر گرفته شده است.

 رئیس کمیسیون محیط زیست شورا  نیز در خصوص طرح ها، پیشنهادات و تذکراتی که شورای شهر به شهرداری ارسال می کند و با جدیت دنبال نمی شود گلایه کرد و گفت: در این زمینه نیاز به پیگیری های لازم  و ارزیابی اقدامات شهرداری در خصوص تذکرات شورای شهر در یک طول سال گذشته است.

حسین محمدی در خصوص فعالیت ها و اقدامات سازمان مدیریت  پسماند شهرداری کرج گفت: در مجموعه معاونت خدمات شهری حدود ۶۰ درصد اعتبارات مربوط به مدیریت پسماند  اختصاص داده شده است اما نابسامانی هایی درمدیریت پسماند و جمع آوری زباله ها در سطح شهر کرج دیده می شود.

وی ادامه دهد: نظارت کافی برقراردادهای جدیدی که در حوزه خدمات شهری در بخش مدیریت پسماند  منعقد می شود وجود ندارد.

این عضو شورای شهر کرج از انعقاد ۴ قرارداد که حدود ده میلیارد تومان در حوزه مدیریت پسماند از جمله مدیریت شیرابه ها و یا تفکیک زباله از مبدا خبر داد و گفت: در مورد تنظیم این قراردادها و مبالغ آن در صحن شورا بارها  تذکراتی داده شده است.

محمدی در پایان تصریح کرد: در شهرداری کرج برای انتقال زباله ها به حلقه دره مسافتی که انتقال داده می شود نصف مسافتی است که شهرداری تهران برای انتقال زباله ها به محل ویژه دفن این زباله ها انجام می دهد این در حالی است که شهرداری کرج نسبت به شهرداری پایتخت  دو برابر هزینه در این زمینه دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.