گیلان- رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان رشت گفت: در فصل تابستان امسال وزن تولید زباله در شهرستان رشت افزایش یافته است.

وزن تولید زباله رشت از ۸۰۰ تُن فراتر رفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از محیط زیست گیلان ،اصغرخودکار رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان رشت گفت: در فصل تابستان امسال وزن تولید زباله در شهرستان رشت افزایش یافته است.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان رشت افزود: بر اساس هماهنگی به عمل آمده و با مشارکت حامیان حفاظت محیط‌ زیست زباله‌های رها شده در مناطق جنگلی، گردشگری سراوان و سواحل رشت با نظارت محیط‌بانان یگان محیط‌ زیست شهرستان رشت جمع آوری و به لندفیل سراوان انتقال یافت.

وی اضافه کرد: در این ماموریت مقدار دو کامیون زباله به وزن حدود چهار تن زباله رها شده جمع‌آوری و به محل دفن زباله‌های شهری انتقال یافت.

خودکار با اشاره به اینکه اغلب زباله های رها شده توسط گردشگران از نوع زباله خشک است، خاطرنشان کرد: در شهرستان رشت روزانه حدود هشتصد تن زباله تولید می‌شود و با توجه به حضور گردشگران و توریسم در فصل تابستان این مقدار به‌ نحو چشمگیری افزایش یافته است.متاسفانه این زباله‌ها در طبیعت و مناطق گردشگری رها می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رشت ۲۳ کیلومتر نوار ساحلی دارد، تصریح کرد: از عموم مردم و گردشگران انتظار می‌رود، در امر حفاظت و سالمسازی محیط زیست شهرستان به خصوص سواحل ما را یاری کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.