گروهی از محققان امنیتی هشدار داده اند پروتکل جدیدی که برای تایید صلاحیت و شناسایی کاربران بدون نیاز به کلمات عبور ابداع شده، آسیب پذیری های جدی دارد.

افشای عدم امنیت پروتکل جدید رمزگذاری اینترنتی

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، این پروتکل که WebAuthn نام دارد به طور رسمی در اوایل سال جاری میلادی عرضه شد و استانداردی است که توسط کنسرسیوم W3C ابداع شده است. این کنسرسیوم نهاد رسمی جهانی است که استانداردهای وب را وضع کرده و مورد بررسی قرار می دهد.

پروتکل مذکور مبتنی بر رابط کاربری FIDO 2.0 Web API است که توسط برخی از شرکت های بزرگ فناوری و علمی در جهان مورد پشتیبانی قرار می گیرد وهدف از استفاده از آن ارتقای استانداردهای شناسایی و تعیین هویت است.

پروتکل جدید WebAuthn به کاربران رایانه ها و گوشی‌ها امکان می‌دهد تا با استفاده از یک کلید امنیتی مبتنی بر یو اس بی مجوز ورود به حساب های کاربری خود را در سایت‌های مختلف دریافت کنند. به بیان دیگر پروتکل یادشده نیاز به استفاده از کلمات عبور را برطرف می‌کند.

در این روش کاربر با استفاده از یک کلید گواهی فیزیکی مجوز ورود به سایت را کسب می‌کند و این کار بعدها هم تکرار می‌شود. با توجه به عدم امنیت این روش به نظر می رسد فعلا کاربران باید کماکان از کلمات عبور استفاده کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.