امام جمعه موقت بشرویه گفت:اگر برنامه های فرهنگی مذهبی و به خصوص مسائل عزاداری بر محور فریضه امر به معروف و نهی از منکر نباشد بی شک ارزشی هم نخواهد داشت وباید مسئولان هیئت های عزاداری تلاش کنند تا از ورود خرافات به عزاداری ها جلوگیری شود.

لزوم تلاش مسئولان برای جلوگیری از ورود خرافات به عزاداری‌ها/ تربیت قریب به 120 یاور امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین در بشرویه،"حیرانی" دادستان دادگاه انقلابی اسلامی شهرستان بشرویه ظهر امروز در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان با اشاره به مهمترین معروفات خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین  برنامه ها برگزاری جلسات ایام محرم است که باید دقت شود که به انحراف و برنامه های حاشیه دار کشیده نشود .

وی افزود: درجلسات هم اندیشی با کانون‌های مداحان و هیئت عزاداری تأکید شود تا برخی مغرضین که هدف شان به حاشیه کشاندن مجالس عزاداری است  به مقاصد خود دست پیدا نکنند.

 وی با اشاره به اینکه برخی از منکرات از جمله مسائل اقتصادی فرهنگی و اخلاقی در حال رواج است خاطرنشان کرد :متاسفانه امروزه برخی مشکلات از جمله مسائل اقتصادی فرهنگی و اخلاقی به وجود می‌آید که باید تدابیر بهتری برای رفع آن  اندیشیده شود.

حیرانی افزود :منکر کم‌فروشی صرفا شامل مغازه دار نمیشود و  کارکنان و برخی کسانیکه متولی خدمات‌رسانی هم هستند ممکن است اقدام به این کم فروشی کنند .

دادستان بشرویه  تصریح کرد :از برخی مشکلات فراروی خانواده‌ها مسئله طلاق در جامعه است که باید مسائل سبک زندگی اسلامی بیش از گذشته تبلیغ شود.

وی با اشاره به اینکه انضباط اجتماعی بیش از گذشته باید نهادینه شود افزود: در برخی  کشورها فعالیت های اجتماعی به نوعی انضباط اجتماعی تبدیل شده و در آن جامعه نهادینه شده است ولی برخی موارد از جمله پرداخت مالیات و فرهنگ رفتارهای اجتماعی صحیح هنوز نهادینه نشده است.

وی تصریح کرد :باید سعی کنیم فرهنگ اسلام که مبتنی بر پایه امر به معروف و نهی ازمنکر است ترویج یابد و  هر یک از اعضای جامعه نیز این مهم را وظیفه خود بدانند.

در این نشست حجت الاسلام حدادیان امام جمعه موقت شهرستان بشرویه مهمترین فریضه در اسلام را امر به معروف دانست و گفت :یکی از مهم‌ترین فرایضی که در اسلام به آن توجه ویژه شده مسئله امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام حدادیان خاطرنشان کرد :طبق آیات و روایات اسلامی قبولی همه اعمال بسته به نماز است و هر جا که دستور به اقامه نماز شده دستور به اجرای فریضه امر به معروف نیز شده است .

وی افزود :اگر برنامه های فرهنگی مذهبی و به خصوص مسائل عزاداری بر محور فریضه امر به معروف و نهی از منکر نباشد بی شک ارزشی هم نخواهد داشت وباید مسئولان هیئت های عزاداری تلاش کنند تا از ورود خرافات به عزاداری ها جلوگیری شود

امام جمعه موقت شهرستان بشرویه خاطرنشان کرد: اساسی‌ترین توصیه امر به معروفو نهی از منکر  حتی در میدان جنگ مسئله اقامه نماز اول وقت است که متأسفانه در ایام عزاداری ها کمتر به این مسئله پرداخته می شود .

  تربیت قریب به 120 یاور و طلایه دار امر به معروف و نهی از منکر در بشرویه

سرگرد پاسدار علی  خبازی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بشرویه  با مهم برشمردن این فریضه الهی خاطر نشان کرد: برگزاری جلسات ستاد احیای این فریضه الهی با توجه به مصوبه ستاد به صورت فصلی برگزار می شود.

 وی با اشاره به برگزاری رزمایش اقتدار هم بیان کرد: برگزاری رزمایش سپاهیان حضرت محمد سلام الله علیها در سراسر کشور و شهرستان بشرویه تاثیر بسیار خوبی در روحیه بسیجیان داشته است که در سطح کشور نمایش اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی یاد شده  است .

وی در ادامه از برگزاری یادواره شهدای محله میانده خبر داد و گفت :یادواره شهدای محله میانده در راستای اجرای کنگره ملی ده هزار شهید خراسان جنوبی و با حضور سردار قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی در بشرویه برگزار خواهد شد

خبازی  به برخی مشکلات در ایام عزاداری هم خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در ایام عزاداری هیئت های مذهبی شهرستان پیشرو می باشدمکان نشستن بانوان است که مجبور می‌شوند در مسیر حرکت هیات مذهبی در خیابان ملا عبدالله بشروی و خیابان حسینیه حاج علی اشرف بنشیند که مشکلاتی را نیز برای رفت و آمد مردم به وجود می آورد .

وی افزود: یکی از مصوبات جلسه گذاشته در این خصوص مقرر شده بود تا فضای حیاط کلینیک بیمارستان بشرویه می‌باشد برای این منظور درنظر گرفته  شود.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر بشرویه در ادامه با اشاره به فعالیت های ستاد در ایام ماه رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان تذکرات لازم در خصوص مبانی اعتقادی حجاب و عفاف توسط روحانیون  انجام گرفته است

وی با اشاره به هفته گرامیداشت امر به معروف و نهی از منکر هم گفت:هفته گرامیداشت امر به معروف و نهی از منکر  با شعار نهادینه شدن همه جانبه فریضه امر به معروف و نهی از منکر خواهد بود که  برنامه های مختلفی اجرا می شود.

خبازی تصریح کرد :در برنامه‌های امر به معروف و نهی از منکر تنها دو اداره پاسخ به نامه‌های دبیرخانه ستاد را داده‌اند و لازم است تا همکاری بیشتری داشته باشند .

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بشرویه همچنین خاطرنشان کرد :برنامه های این هفته در راستای برجسته کردن فرائض دینی ،تقویت باورهای دینی، برجسته کردن قیام عاشورا با توجه به اصلی ترین هدف این قیام که همان فریضه امر به معروف و نهی از منکر است می باشد.

 وی  در ادامه از تربیت 120 یاور و طلایه دا امر به معروف خبر دادو  گفت: ضابطین بسیج، قوه قضاییه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر قبل از ورود به تذکرات  لسانی  باید دوره‌های آموزشی را بگذراند که دو دوره آموزشی در شهر بشرویه و ارسک برگزار شده که تحت عنوان یاوران و طلایه‌داران  تعداد50 نفر در شهر ارسک و 70 نفر در بشرویه  تحت آموزش قرار گرفته اند.

خبازی افزود :دوره آموزشی ضابطین قضایی هم در دستور کار ستاد می باشد که برگزار خواهد شد.

در این نشست بر برگزاری جلسات هم اندیشی پیرامون مسائل ماه محرم با مسئولان هیئت های مذهبی و برگزاری دوره های آموزشی ضابطین قضائی تاکید شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.