بجنورد- مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان رازوجرگلان گفت:۵۰ درصد روستاهای رازوجرگلان با کمبود آب روبه رو هستند. 

۵۰ درصد روستاهای "رازجرگلان" با کمبود آب مواجه هستند
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی، اسماعیل درخشان مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان رازوجرگلان گفت: در حال حاضر ۱۳ الی ۱۵ روستا مشکل شدید کمبود آب دارد که از این تعداد ۷ روستای کلاته میرزا، حبک،عبدل آباد، قاولقا و ... که تحت پوشش شبکه آبرسانی نیستند با تانکر آبرسانی می شود .
وی ادامه داد : ۷ روستا ی بک پولاد، تنگه ترکمن ، جلف دره، علی آباد قاولقا، یکه سعود پایین، قره آقاچ نیز تحت پوشش شبکه آبرسانی هستند ولی به دلیل کیفیت پایین آب با تانکر آبرسانی انجام می شود .
درخشان افزود: آب مورد نیز از مخازن آب روستاهای اطراف مانند قوش تپه،آنابای و اسفروج در شهر راز مزارلق، یکه سعود بالا در جرگلان نیز و همچنین توسط چاه های خیرین هفته ای دو الی سه بار تانکر ها پر شده و در روستاهای مورد نظر توزیع می شود .
وی گفت: ۵۰ درصد روستاها نیز روزی فقط ۴ الی ۶ ساعت آب دارند و بقیه ساعات به دلیل پایین آمدن سطح آب چاهها و چشمه ها آب آن ها قطع می شود .
درخشان به دو مشکل عمده در تامین آب شهرستان اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد آب آشامیدنی رازوجرگلان برای مصارف دام و باغبات استفاده می شود .
مدیر آب و فاضلاب روستایی  شهرستان رازوجرگلان با تاکید بر کمبود آب در روستاهای شهرستان راز و جرگلان از درخواست کرد در مصرف آب صرفه جویی کنند.
درخشان تصریح کرد: مردم این مناطق همچنین انتظارات خود را که آب آنها ۲۴ ساعته باید تامین باشد را نیز پایین بیاورند چرا که با پایین آمدن سطح آب چاه ها و چشمه ها این امکان وجود ندارد و فقط ۴ الی ۸ ساعت امکان آبرسانی وجود دارد .
وی مشکل بعدی را نیز خرابی یک هزار و ۸۲۰  کنتور آب عنوان کرد و گفت: وقتی کنتورها خراب باشند کار نمی کند و تعرفه آب را به معنای واقعی نمی توان برآورد کرد لذا افرادی که کنتور خراب دارند با مسئولین آب و فاضلاب همکاری  کرده و رفع نمایند .
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.