مدیر جهادکشاورزی نیشابور از صادرات ۱۰ درصد فرآورده های لبنی این شهرستان به خارج از کشور خبر داد.

صادرات ۱۰ درصد فرآورده های لبنی نیشابور به خارج از کشور

به گزارش قدس انلاین  ، محمدعلی فرهمند راد صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد ۷۵ واحد صنعتی صنایع تبدیلی کشاورزی در  نیشابور فعال است که ۱۶ واحد لبنی با ظرفیت اسمی ۱۸۰ تن در روز و تولید واقعی ۱۰۹ تن انواع فراورده‌های لبنی را تولید می کنند.

وی با بیان اینکه  نیشابور مقام اول را در زمینه تولید شیر خام داشته افزود: روزانه ۶۰۰ تن شیر خام در این شهرستان تولید و به کارخانجات  سایر شهرستان ها و حتی خارج از استان صادر می  شود.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور با بیان اینکه در حال حاضر در کارخانجات لبنی این شهرستان ۵۲۰ نفر اشتغال مستقیم و۸۰۰غیرمستقیم اشتغال دارند گفت: در حال حاضر ۱۰ درصد فراورده های لبنی تولیدی شهرستان به خارج از کشور صادر می شود.

فرهمند راد گفت: در سال جاری تاکنون برای تأمین سرمایه در گردش از محل صندوق توسعه ملی مبلغ ۱۵۶ میلیون ریال به مدیریت صنایع غذایی معرفی شده است.

مدیر جهادکشاورزی نیشابور در خطاب به دامداران اظهار کرد: شستشوی دست هنگام انجام دوش اولیه و شستشوی ظروف با آب گرم و نگهداری شیر در سردخانه می‌تواند ۹۰ درصد بار میکروبی شیر را کاهش دهد.

فرهمندراد گفت: باید با ایجاد دامداری‌های صنعتی و حمایت از زیر بخش‌های کشاورزی به‌عنوان تأمین‌کنندگان مواد اولیه صنعت لبنیات که می‌تواند در کاهش هزینه‌های تولید مؤثر باشد و پرداخت یارانه‌ی بخش حمایت کرد.

وی ابراز کرد: سرانه‌ی مصرف شیر در کشور پایین است و افزایش مصرف شیر خودبه‌خود باعث کاهش هزینه‌های درمان خواهد شد.

منبع : مهر

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.