فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی گفت: با گزارش‌های مردمی، حداقل ۲۷ مورد احتکار کالا در این استان کشف و در مراحل رسیدگی قضایی قرار دارد.

رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله‌(ص) در ۲۸ نقطه استان برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین ، سردار یعقوب‌علی نظری عصر امروز در نشست خبری که در مجتمع آیه‌ها مشهد برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه عزای سرور و سالار شهیدان، از برگزاری رزمایش کشوری محمدرسول‌الله(ص) ۲، خبر داد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی ادامه داد: این رزمایش در آستانه بزرگداشت هفته دفاع مقدس و در راستای زنده کردن یاد و خاطره عملیات غرورآفرین و سرنوشت‌ساز کربلای پنج و آن اعزام بزرگ 100 هزارنفری سپاهیان محمدرسول‌الله(ص)، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به‌زمان برگزاری رزمایش محمدرسول‌الله(ص)۲؛ افزود: از ۹ تا ۲۹ شهریور دو بخش مهم از این رزمایش در سراسر کشور عملیاتی می‌شود، بخش نهایی آن نیز در هفته دفاع مقدس با تجمع بزرگ نیروهای بسیجی برگزار می‌شود.

نظری اعزام ۳۵۰ گروه جهادی بسیجی به‌نقاط مختلف خراسان رضوی را نخستین اقدام انجام گرفته در این رزمایش خواند و اضافه کرد: اعزام این گروه‌ها با هدف خدمت‌رسانی گسترده و افزایش همدلی و همراهی بین آحاد مردم از ۹ شهریور آغاز شده و تا ۲۹ شهریورماه ادامه دارد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی بیان کرد: بخش بعدی رزمایش در روز سه‌شنبه، ۲۰ شهریورماه همزمان با اولین روز ماه محرم انجام می‌شود که آغاز آن از ۱۹ شهریور است.

وی ادامه داد: ۷۴ گردان بیت‌المقدس را در سراسر خراسان رضوی به‌عنوان تمرین تاکتیکی فراخوانی کردیم، این گردان‌ها از عصر دوشنبه به‌اردوگاه‌های خود منتقل شده و تمرینات‌شان را آغاز می‌کنند تا صبح سه‌شنبه که با الحاق سایر گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر، برنامه‌های نهایی تجمع در اردوگاه‌هایی که پیش‌بینی شده در سراسر استان انجام شود.

نظری با بیان اینکه درمجموع ۱۷۲ گردان در ۲۸ نقطه خراسن رضوی صبح سه‌شنبه تجمع گسترده مردمی را شکل می‌دهند؛ یادآور شد: این تجمع در پادگان قدس لشکر پنج نصر با حضور سردار غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی یادآور شد: مرحله آخر رزمایش در هفته دفاع مقدس برگزار و زمان قطعی آن به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود، در این مرحله، قریب به ۱۷۰ گردان اعم از بیت‌المقدس، کوثر، امام حسین(ع)، امام علی(ع) و گردان‌های قشری ما در مرکز استان مشارکت دارند.

وی انجام تمرینات تاکتیکی با هدف افزایش آمادگی رزمی گردان‌های بسیجی را از اهداف برگزاری این رزمایش برشمرد و تأکید کرد: دشمن درتلاش است، نشان دهد عقبه و پایه‌های مردمی نظام مقدس اسلامی با عملیات‌های روانی آنان یا مشکلاتی که طی چندماه گذشته درجامعه ما به‌وجود آمد، دچار خدشه شده است.

نظری اضافه کرد: حضور گسترده بسیجیان به‌عنوان بخش پیشرو مردم در این رزمایش، پیام روشن و مشت محکی به‌یاوه‌گویی‌های استکبار جهانی و معاندین نظام اسلامی است و نشان می‌دهد، نظام مقدس اسلامی همچنان از پایه‌های مردمی مستحکمی برخوردار است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی امیدبخشی و تلاش برای رفع مشکلات کنونی با تکیه بر ظرفیت نیروهای بسیجی را از دیگر اهداف این همایش برشمرد و متذکر شد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز بارها تأکید داشته‌اند، منشأ بخش عمده مشکلات امروز جامعه ما داخلی است و برای حل این مشکلات باید بخش‌های مسؤول فعال شوند.

منبع : فارس

انتهای پیام /

وی تأکید کرد: ما بر اساس هدایت‌ها و فرمایشات رهبر معظم انقلاب تلاش می‌کنیم به‌دستگاه‌های مختلف کمک کنیم تا فعال شده، در بین مردم حضور پیدا کرده و مشکلات مردم را درک و احصا کنند.

نظری با بیان اینکه مشکلات با همدلی و همکاری خود مردم قطعا حل‌شدنی است؛ گفت: در این شرایط، گران‌فروشی و احتکار در جامعه ما قابل قبول نیست، اگر کسی ارزاق عمومی و کالاهای اساسی مردم را احتکار کند، حتما باید به‌دستگاه‌های مسؤول کمک کنیم تا احتکار مذکور کشف و به‌مراجع قضایی منعکس شود، حتی در بخش‌های مربوط به‌توزیع نیز با استفاده از ظرفیت گسترده مردمی اعلام آمادگی کرده‌ایم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی بیان کرد: ما همچنان با اعزام گروه‌های جهادی در سطح استان، در بخش‌های محرومیت‌زدایی و در حاشیه شهر مشهد، قرارگاه شهیدبرونسی فعال هستیم و در حوزه‌های بهداشتی، درمانی، سازندگی و اجتماعی ارائه خدمات به‌شهروندان را در دستور کار خود داریم.

وی در پاسخ به‌سؤالی در رابطه با آمار کشف موارد احتکار کالا در خراسان رضوی؛ بیان کرد: حداقل ۲۷ مورد احتکار کالاهایی همچون برنج، لوازم خانگی و دیگر اقلام ضروری مردم با استفاده از اطلاعات مردمی در سراسر استان گزارش شده که ما به‌مراجع قضایی منعکس کردیم و در سیر مراحل قضایی قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.