دبیر اجرایی جشنواره «خانه دوست» گفت: بخشی به‌نام «بخش عکاسی با موبایل» درنظر گرفته شده که حسنش این است که در آن عکاسی با موبایل درمجموعه حرم رضوی، به شرط عدم ایجاد مزاحمت برای زائرین و مجاورین، مشکلی ندارد.

اضافه شدن بخش «عکاسی با موبایل» به «خانه دوست»
 
به گزارش قدس آنلاین ، فرامرز عامل بردبار صبح امروز در محل موسسه‌ی آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گفت: دراین دوره از جشنواره چند ابتکارعمل اجرا می‌شود که به نظر من خیلی برای جامعه عکاسی مفید خواهد بود.
وی تشریح کرد: دراردوهای امسال تصمیم‌گیری‌های خوبی برای حداکثر استفاده‌ی عکاسان، از عکاسی در بحث زائران پیاده، گرفته می‌شود. به عنوان مثال ایستگاه‌هایی درنظر گرفته شده که بتوانند استراحت و یا لوازم خود را آپدیت کنند و نیاز به بازگشت نباشد.
فرامرز عامل بردبار بیان کرد: سعی داریم تعدادی آتلیه‌های سیار، همان‌جا برای عکاسانی که می‌خواهند عکاسی پرتره از زائران انجام دهند، تهیه ببینیم و تمام این تصمیمات در دست بررسی هستند.
وی ابراز کرد: کارگاه ها و اردوها فقط درمشهد برگزار نمی‌شود و بنا بر برگزاری آن‌ها در شهرستان‌های دیگر هم داریم. سعی داریم ازمدرسین قابل قبول در هرشهر برای برگزاری کارگاه‌ها دعوت شود؛ در غیر این صورت، مدرسینی که دارای رزومه‌ی خوبی در بحث تدریس هستند، برای برگزاری کارگاه‌ها اعزام می‌کنیم.
دبیر اجرایی جشنواره «خانه دوست» افزود: با شرایط موجود، می‌توانیم رضایت حداقلی مجموعه عکاسان حرفه‌ای، آماتور وحتی کسانی که به عکاسی علاقه‌مند هستند وهنوز به عنوان عکاس، جایگاهی برای خود قائل نیستند را به دست آوریم، همچنین می‌توانند آثار خودرا به جشنواره ارسال و ارزیابی کنند.
امسال اردویی صحرایی خواهیم داشت
در بخش دیگری از این نشست دبیر اجرایی «جشنواره‌ خانه‌ی دوست» طی سخنانی گفت: هرسال اردو را بر مبنای زیارت از حرم مطهر رضوی داشتیم، امسال برای اولین بار، اردویی را به شکل صحرایی برای زائرین پیاده، در مسیرهایی که به مشهد منتهی می‌شود، خواهیم داشت.
حمید سبحانی خاطرنشان کرد: در ایام آخر ماه صفر، ضمن این‌که اردوی دیگری دربخش جمعی خواهیم داشت، برای عکاسی از معماری حرم رضوی، تعداد محدودی از شاخص‌ترین عکاسان معماری دعوت خواهیم کرد، به همراه مجوزعکاسی داخل حرم که از ابنیه و معماری خاص حرم را که در سال‌های اخیر گسترش فراوان داشته را عکاسی کنند و بتوانیم این بخش را به شکل فاخر اجرا کنیم.
دبیر اجرایی «جشنواره‌ خانه‌ی دوست» بیان کرد: مهرماه، فراخوان اردوی جشنواره را خواهیم داشت،آخر ماه صفر هم‌زمان با دهه آخر آبان، اردو را برگزار خواهیم کرد. هفته‌ی از آن در آبان اردوی معماری را خواهیم داشت. تا ساعت 12 شب 30 آبان پذیرای آثار خواهیم بود. در آذرماه داوری آثار را داریم و زمستان مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.
حمید سبحانی ابراز کرد: شرکت کنندگان می‌توانند برای ارسال آثار حرفه‌ای، از طریق سایت جشنواره به آدرس: www.6aqaks97.ir   مراجعه کنند. هم‌چنین برای ارسال آثار موبایلی، می‌توانند آتار خود را از طریق هشتگ موبایلی 6aqaks97 # ارسال کنند.
وی اظهار کرد: تا کنون (پنجمین دوره‌ی جشنواره) 5 هزار و 434 عکاس با جشنواره در ارتباط بوده و تعداد 59 هزار و 121 عکس به دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال شده است.
دبیر اجرایی «جشنواره‌ خانه‌ی دوست» افزود: معمولا بین پنج تا هفت داور داریم؛ قرار براین بود دو یا سه نفر داور استانی نیز داشته باشیم و به علت آن‌که درگیر مشکلاتی بودند، نتوانستیم در هیات داوران از آنان استفاده کنیم. هم‌چنین قرار است یک عکاس خانم هم درهیئت داوران داشته باشیم.
حمید سبحانی خاطرنشان کرد: جشنواره سه بخش اصلی و یک بخش جنبی دارد؛ نخست زیارت و صرفا عکس‌هایی با تلفن همراه پذیرفته خواهد شد. بخش دیگر، زائرین پیاده رضوی است؛ بخش جنبی نیز معماری حرم مطهر رضوی است.
وی تشریح کرد: بخشی که امسال به آن اضافه شده، سبک زندگی وسیره‌ی رضوی براساس حدیثی از امام رضا(ع) است که می‌فرمایند: در برآوردن حاجتِ، حاجت‌مندان، شاد ساختن آن‌ها و دورکردن ناگواری‌ها از آنان، حرص بورزید؛ چرا که نزد خداوند پس از ایمان، هیچ‌کاری برتر از خرسند کردن مومنان نیست.
دبیر اجرایی «جشنواره‌ خانه‌ی دوست» بیان کرد: با مفهمومی که این حدیث خواهد داشت؛ یعنی روحیه همکاری اجتماعی، مودت و مهرورزی، ایجاد شادی اجتماعی و عکس‌هایی با موضوع کاروان زیرسایه‌ی خورسید را پذیرا خواهیم بود که فصل جدید جشنواره است.
حمید سبحانی  اظهار کرد: در هربخش اصلی جوایز نفر اول سه میلیون، نفر دوم دو میلیون و نفرسوم یک میلیون تومان که درمجموع 18 میلیون تومان هدیه مستقیم داریم؛ در بخش جنبی جوایز جدا از بخش اصلی است و آثار خریداری خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.