البرز- با برگزاری مراسم افتتاحیه پروژه های عمرانی شهر جدید هشتگرد با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی به بهره برداری رسید.

پروژه‌های عمرانی «شهر جدید هشتگرد» به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، چندین پروژه  عمرانی شهر جدید هشتگرد با حضور  معاون وزیر راه و شهرسازی ومدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و استاندار البرز  به بهره برداری رسید و کلنگ احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی نیز به زمین زده شد.

در این مراسم که عصر روز یکشنبه به انجام رسید سالن چند منظوره ورزشی با زیربنای ۲ هزار و ۳۵۵ متر مربع در فاز ۲ شهر جدید هشتگرد با اعتباری حدود ۳ میلیارد تومان، زمین ورزشی در فاز ۲ شهرجدید با هزار و ۵۰۰ مترمربع با اعتباری حدود ۵میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان و زمین ورزشی فاز ۷ در هزار و ۵۰۰ مترمربع با اعتباری حدود ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

همچنین مسکن مهر تعاونی مسکن خدمات پشتیبان در فاز ۷ شهرجدید هشتگرد در ۶ بلوک با ۲۲۰ واحد، افتتاح مسکن مهر تعاونی کارکنان شهرداری شهرجدید هشتگرد در فاز ۳ با ۴۵ بلوک و ۲۰۰ واحد، افتتاح مسکن مهر شرکت ایلام بتن در فاز ۷ شهرجدید هشتگرد دارای ۵ بلوک و ۸۰ واحد به بهره برداری رسید.

در بخش فرهنگی نیز افتتاح مدرسه آیندگان در فاز ۷ شهرجدید در مساحت ۲ هزار ۱۰۰ مترمربع با اعتباری حدود ۳ میلیارد تومان، مدرسه ستارگان در فاز ۳ شهرجدید هشتگرد در مساحت ۲ هزار و ۱۰۰ مترمربع با اعتباری حدود ۳میلیارد تومان، افتتاح مسجد امام حسن (ع) در فاز ۷ شهرجدید هشتگرد در زیربنای ۳ هزار متر مربع با اعتبار ۲ میلیارد تومان، افتتاح مصلی و مسجد الغدیر در فاز ۲ شهرجدید هشتگرد با ۵ هزار مترمربع مساحت و اعتباری حدود ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، افتتاح مدرسه مریم میرزاخانی با ۱۲ کلاس و اعتباری حدود  ۲ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان نیز به انجام رسید.

 کلنگ زنی  احداث ۱۰ هزار واحد مسکن در شهرجدید هشتگرد نیز از دیگر برنامه های این روز بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با بیان اینکه بخش عمده توان دولت صرف تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر شده است، گفت: در سال جاری ۵۰ هزار واحد مسکونی در کشور توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود.

حبیب‌الله طاهرخانی با بیان اینکه نبود امکانات در زمان احداث مسکن مهر تحئیل واحدهای آن را با تاخیر روبرو کرده است گفت:۵۱ میلیارد تومان پروژه در هشتگرد از منابع داخلی شهر جدید تامین شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: زمان شکل‌گیری شهر جدید هشتگرد این شهر یکی از جذاب‌ترین شهرهای جدید بود و در حال حاضر نیز جذابیت خود را حفظ کرده است.

این مسئول با اعلام اینکه این شهر می تواند یکی از شهرهایی به شمار برود که تمام شاخص های استاندارد در آن حفظ شده است، گفت: در ۵سال گذشه شرکت عمران شهر جدید در حوزه خدمات آموزشی تلاش بسیاری کرده است و با افتتاح مدارس کمبود فضای آموزشی را برطرف خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای‌ جدید کشور نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: در حوزه سرانه ورزشی و فرهنگی شهرهای جدید کمبودهایی وجود دارد که باید به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: دو مرکز محله با استفاده از مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری ‌رسید چراکه سیاست کلان توسعه زیرساخت با مشارکت بخش خصوصی می باشد.

این مسئول از احداث ۵۰ سرای محله در شهرهای جدید کشور خبر داد و گفت: بخش عمده توان دولت صرف تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر شده است و تا پایان امسال ۵۰ هزار واحد مسکونی توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.