خراسان شمالی- پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان عصر دیروز با حضور استاندار خراسان شمالی برگزار شد که در این جلسه موضوعاتی همچون برپایی نماز در مدارس، روند اجرایی اردوگاه شهید چمران، کمبود فضاهای آموزشی و بدهی های آموزش پرورش به شرکتهای خدمات رسان بررسی شد.

اولویت اصلی آموزش و پرورش باید تعلیم و تربیت باشد نه مسائل مالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، استاندار خراسان شمالی در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با تاکید بر این نکته که اولویت اصلی تمام مدیران مجموعه آموزش و پرورش باید تعلیم و تربیت دانش آموزان باشد، گفت:در چند سال اخیر یکی از امور مهم و جاری مدیران آموزش و پرورش رسیدگی به مشکلات مالی این مجموعه شده در حالی که نباید از امر تعلیم و تربیت و پرورش دانش آموزان غفلت کرد.

دکتر محمدرضا خباز اظهار داشت: ما فقط مسئول تعلیم دانش آموزان نیستیم بلکه مسئول پرورش و تربیت آنان هم هستیم بنابراین باید این موضوع بیشتر مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

وی در ادامه سخنان خود تاکید بر برپایی نماز در تمامی مدارس استان داشت و افزود: شعار سال تحصیلی جدید می تواند «بانماز و با ورزش، بانشاط و با ارزش» باشد؛ زیرا تجربه ثابت کرده که یکی از کارهایی که دانش آموزان به آن علاقه مند هستند برپایی نماز در مدارس است که البته این موضوع به منزله ادای دین و شکرانه است نه اجبار.

خباز تصریح کرد: تمام مدارس استان در سال تحصیلی جدید باید اقدام به برپایی نماز کنند و باید شرایط نماز خواندن دانش آموزان را فراهم کرد تا شهروندان خوبی برای جامعه تربیت شوند.

وی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص روند پیگیری امور اردوگاه شهید چمران خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه این طرح ملی است لذا نباید از اعتبارات محدود استانی برای ادامه این امور بهره گرفت و باید از اعتبارات ملی استفاده کرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان در باب بدهی های مجموعه آموزش و پرورش به شرکت های خدمات رسانی چون آب، برق و گاز نیز گفت: با توجه به قانون جدید سالجاری که این مجموعه از پرداخت قبوض آب، برق و گاز معاف هستند اما قانونگذار شرط رعایت الگوی مصرف را تعیین کرده است که امیدواریم مدیران آموزش و پرورش موضوع رعایت الگوی مصرف را به دانش آموزان تاکید کنند.

دکتر خباز در خصوص کمبود فضاهای آموزشی شهرستان بجنورد نیز اظهار داشت: فضاهای آموزشی که در اختیار دانشگاه کوثر قرار گرفته است، اگر مورد استفاده آموزشی نیست، دوباره به مجموعه آموزش و پرورش بازگردد و در خصوص مجموعه دارالفنون نیز چون طبق قانون واگذار شده تنها با انجام مذاکره می توان این موضوع را حل کرد هر چند که هدف اصلی همه ما تعلیم و تربیت است.

انتهای پیام/
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.