رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد از احداث پارک یا بوستان آب‌راهه تاریخ که قرار است مسیر حرکت تاریخ بشر و همچنین مسیر حرکت امام رضا(ع) از مدینه تا توس را به تصویر بکشد، خبر داد.

مسیر ورود امام رضا علیه السلام به مشهد«آب‌راهه تاریخ»می شود/نمایش  فرهنگ  ۸ کنسولگری حاضر در مشهددر پارک موضوعی ملل

به گزارش قدس آنلاین، محمدهادی مهدی‌نیابا بیان این مطلب اظهار داشت: مطالعات ساخت بوستان آب‌راهه تاریخ کامل شده و امیدواریم بتوانیم  این پارک را در محدوده پارک ربیع احداث کنیم و آنجا مسیر حرکت تاریخ بشر و همچنین  مسیر حرکت امام رضا(ع) از مدینه تا توس را به تصویر بکشیم. همچنین پارک موضوعی ملل در مشهد احداث خواهد شد که در این پارک ۸ کنسولگری حاضر در مشهد، آورده‌های فرهنگی خود را به نمایش خواهند گذاشت.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد درباره سیر تاریخی  پارک‌های موضوعی خاطرنشان کرد: طی دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی اقبال عمومی در شهرسازی و حوزه افزایش تعاملات مردم با هم در فضاهای شهری به سمت پاساژ و فروشگاه‌های بزرگی بود که مردم در فضای بسته بتوانند هم مغازه‌ها را نگاه کنند و هم ارتباطات اجتماعی خود را در این فضاها داشته باشند. این فرآیند از دهه ۶۰ تا ۸۰ میلادی تمام شهرهای توسعه یافته دنیا و سپس شهرهای ما را در نوردید.

وی تصریح کرد: پس از شکل گیری این مجتمع‌های بزرگ در غرب، یکی از دغدغه‌هایی که توسط دانشگاه و گروه‌های اجتماعی و محیط زیستی مطرح شد آشتی مردم با حوزه محیط‌زیست و حوزه پارک‌ها بود که جنبشی را برای پارک‌هایی که فقط تفریح در آن حاکم نباشد بلکه موضوع یا داستانی را دنبال کند، به راه انداخت.

مهدی‌نیا گفت: به همین دلیل پارک‌های موضوعی از دهه ۸۰ در شهرهای بزرگ دنیا شکل گرفت. در تهران پارک‌های موضوعی خوبی را در چند سال اخیر داشته‌ایم. مشهد هم از این موضوع بی بهره نبوده و علاوه برپارک مینیاتوری، باغ گیاه شناسی و... امروز شاهد افتتاح پارک موضوعی دانش هستیم.

برای آبادی مشهد با دوست‌داران امام رضا(ع) ائتلاف می‌کنیم
قاسم تقی‌زاده خامسی، شهردار مشهد، نیز در بخش دیگری از این مراسم اظهار کرد: ما عهدی با مردم بستیم که بر آن پایداریم و امیدواریم بتوانیم برای آبادی مشهد با تمام افرادی که مشهد و امام رضا(ع) را دوست دارند، ائتلاف کنیم.

وی در رابطه با نام‌گذاری پارک دانش گفت: عده‌ای به بی‌مسمایی این اسم اعتراض کرده‌اند. باید گفت اگر در گذشته هر صد سال انقلاب سیاسی و اجتماعی رخ می‌داد، امروز هر سال یک انقلاب دانشی اتفاق می‌افتد که نکته مهمی است و باید به آن توجه شود. در حال حاضر دانش ادعا می‌کند می‌خواهد انسان جاویدان بسازد.

شهردار مشهد با اشاره به افتتاح پروژه‌های اخیر شهرداری شامل مجموعه ورزشی امید و زندگی، پایگاه سلامت و مساجد، عنوان کرد: امروز هم این پارک دانش بنیان را افتتاح می‌کنیم. بنای ما این است هر هفته یک پروژه افتتاح شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.