سهام آسیایی روز دوشنبه، پس از این‌که دونالد ترامپ تنش‌ها در مناقشه تجاری خود با چین را افزایش داد، معاملات این هفته خود را در منطقه قرمز (ضرردهی) شروع کرد.

سهام آسیا معاملات این هفته خود را در منطقه قرمز شروع کرد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، روز دوشنبه، پس از این‌که رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ تنش‌ها در مناقشه تجاری خود با چین را افزایش داد، سهام آسیایی معاملات این هفته خود را در منطقه قرمز (ضرردهی) شروع کرد و برای هشتمین روز متوالی افت کرد. در همین حین دلار آمریکا در برابر ارزهای دیگر جهان تقویت شد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی که البته سهام ژاپن را در نظر نمی‌گیرد، ۰.۶ درصد افت کرد و به سقوط هفته قبل خود که در آن با ۳.۶ درصد افت، بدترین عملکرد هفتگی خود از اواسط مارچ تا کنون را ثبت کرد، ادامه داد.

نیکی ژاپن در مقدار پایین‌تری باز شد اما با انتشار اخباری از این که اقتصاد این کشور در ربع دوم، سریع‌ترین رشد اقتصادی خود از ۲۰۱۶ تا کنون را ثبت کرده است، همه ضررها را جبران کرد.

سهام چین تضعیف شدند؛ شاخص سی‌اس‌آی ۳۰۰ که شاخص سهام شرکت‌های برتر چین است، ۰.۶ درصد افت کرد، درحالی‌که کامپوزیت شانگهای ۰.۴ درصد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۸ درصد پایین آمدند.

روز جمعه، ترامپ تهدید کرد علاوه بر تعرفه وعده داده شده خود بر ۲۰۰ میلیارد دلار از واردات چین، تعرفه‌هایی را بر ۲۶۷ میلیارد دلار دیگر از واردات این کشور وضع کند. پس از این تهدیدات سهام وال‌استریت در مقادیر پایین‌تری بسته شدند، درحالیکه سهام جهان بزرگترین افت هفتگی خود در حدود ۶ ماه گذشته را ثبت کردند.

پکن تهدید کرده است که هرگونه تعرفه اضافی را تلافی خواهد کرد اما واردات آمریکا به چین بسیار کمتر از واردات چین به آمریکا است و این نگرانی ایجاد می‌شود که چین از ابزارهای دیگری نظیر تضعیف یوآن و یا اقدامی بر علیه شرکت‌های آمریکایی فعال در چین، استفاده کند.

جی‌پی‌مورگان در یادداشتی می‌نویسد: در کل احساس می‌شود که ایالات‌متحده به افزایش فشارهای خود ادامه خواهد داد تا زمانی که چین به خواسته‌های آمریکا تن دردهد، که به نظر نمی‌رسد این اتفاق در زمان کوتاهی رخ دهد.

اما در بازار ارز، دلار با گزارش قدرتمند مشاغل تقویت شد و در برابر سبد ارزهای جهان در نرخ روز جمعه ۹۵.۴۳ واحد باقی ماند. شاخص دلار تا به اینجای سال ۳.۵ درصد تقویت شده است.

تمرکز بعدی سرمایه‌گذاران بر گزارش تورم ماه آگوست آمریکا خواهد بود که در روز پنج‌شنبه منتشر خواهد شد و می‌تواند دوباره باعث تقویت دلار شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.