البرز- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز با اشاره به موقعیت ویژه جغرافیایی استان گفت: برای دستیابی به سرانه استاندارد آموزشی در البرز به ۸ هزار کلاس درس نیاز است.

نیازمند احداث ۸ هزار کلاس درس جدید هستیم/افزایش ۲ برابری اعتبارات ملی البرز

محمد دلاوریان مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: استان البرز به لحاظ موقعیت ویژه جغرافیایی و دارا بودن ظرفیت های بی نظیر اقتصادی همواره با مهاجرت روز افزون از دیگر استان های کشور روبرو بوده است ونیازمند توسعه روز افزودن سرانه های آموزشی است.

دلاوریان خاطر نشان کرد: برای دستیابی به سرانه استاندارد فضای آموزشی، یعنی حذف مدارس دو نوبته و کاهش تراکم دانش آموزان در هرکلاس درس و تامین فضاهای آموزشی ناشی از رشد جمعیت دانش آموزی به ساخت حدود ۸ هزار کلاس درس نیازمند است و هر ساله به طور متوسط باید ۴۰۰ کلاس درس ایجاد شود.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت زمین در مناطق مختلف شهری و تراکم بالای دانش آموزان در کلاس های درس، کمبود فضاهای آموزشی از جمله در نواحی ۴ و ۳ کرج و شهرستان فردیس بیشتر احساس می شود.

این مسئول با اشاره به پیگیری های انجام شده  وافزایش تقریبا دو برابری ضریب وزنی توزیع اعتبارات ملی استان البرز از ۳ به ۵/۴ گفت: در تلاش هستیم با برگزاری جلسات هم اندیشی و رایزنی با مسئولان امر، اعتبارات حوزه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان را با اختصاص ردیف اعتبار ویژه افزایش دهیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز تصریح کرد: اعتبارات دولتی به تنهایی نمی تواند تنگناهای فضاهای آموزشی را رفع کند و در این بین مردم شریف و فهیم و خیرین نیک اندیش مدرسه ساز نقش بسزایی در تحقق اهداف تعیین شده اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان دارند.

دلاوریان افزود: استان البرز در مجموع در جشنواره های هفدهم، هجدهم، نوزدهم و بیستم تجلیل از خیرین مدرسه ساز رتبه نخست تحقق تعهدات را از آن خود کرده که نشان از خوش عهدی خیرین گرانقدر دارد و امیدها را برای تامین فضاهای مناسب و استاندارد آموزشی برای رشد و پرورش آینده سازان این مملکت افزایش می دهد. ‌

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.