همدان- رئیس پارک علم و فناوری همدان با بیان اینکه امیدواریم فاز نخست سایت پارک علم و فناوری استان امسال به بهره‌برداری برسد، گفت: با این اقدام 80 شرکت دانش‌بنیان در فضای استاندارد در این مجموعه مستقر می‌شوند.

 لزوم افتتاح فاز اول سایت پارک علم و فناوری همدان

به گزارش قدس آنلاین مجید کزازی رئیس پارک علم و فناوری همدان با اشاره به اینکه از سال 90-89 پارک علم و فناوری استان همدان توانسته 90 واحد فناور را جذب کند، افزود: از اواخر سال 92 که ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری شکل گرفت تاکنون 55 شرکت ایجاد شده که نیمی از آنها در پارک مستقر شده‌اند.

وی ادامه داد: سال گذشته 150 واحد فناور توانست از بیش از 190 میلیارد تومان فروش محصول با دانش فنی و دانش‌بنیان برخوردار شود و فروش عرضی آنها به مرز 2 میلیون دلار رسید.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر 900 نفر در واحدهای فناور به صورت تمام‌وقت و پاره‌وقت فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: هم اکنون بیش از یک‌هزار نفر در شرکت‌های دانش‌بنیان مشغول به کار هستند و در تولید محصولات دانش‌بنیان نقش ایفا می‌کنند.

وی اضافه کرد: سال گذشته 93 طرح توسط پارک علم و فناوری پذیرش شده که این طرح‌ها شامل طرح‌های کانونی، پیش‌رشد، رشد و موسسات است و از منابع داخلی نیز 500 میلیون تومان تسهیلات به واحدهای فناور ارائه شد که البته به دلیل محدودیت اعتبار انتظار رقم بیشتری را داشتیم.

کزازی با اشاره به اینکه سال گذشته 14 دوره و کارگاه استانی و هشت کارگاه ملی در زمینه بازاریابی و مشاوره برگزار شد، تصریح کرد: سال 96 واحدهای فناور در 9 نمایشگاه استانی و کشوری کردند و 64 ادعای ثبت اختراع بررسی و در نتیجه 39 عدد از این ادعاها به عنوان اختراع مورد ثبت قرار گرفت.

وی در خصوص احداث سایت پارک علم و فناوری استان در فرودگاه همدان نیز بیان کرد: این پروژه در 10 هزار متر از سال 94- 93 به دلیل مسائل بودجه‌ای به دو فاز 6 و 4 هزار متری فازبندی شد که امیدواریم فاز نخست این پروژه امسال به بهره‌برداری برسد.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان با بیان اینکه پس از افتتاح فاز نخست پارک علم و فناوری همدان، 80 شرکت دانش‌بنیان در فضای استاندارد در این مجموعه مستقر می‌شوند، افزود: امیدواریم به این پروژه در بودجه سال 97 بیش از 3 میلیارد تومان برای سال‌های آینده داده شود.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.