خوزستان-کهزاد سروستانی رواج منکرات و عدم اقدامات جدی در شرایط امروز را بر اثر شدت و ضعف برخورد در دوره های مختلف خواند و گفت که باید فرهنگ سازی را جایگزین برخورد های فیزیکی کنیم.

برخوردهای فیزیکی باید جای خود را به فرهنگ سازی بدهند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ کهزاد سروستانی جانشین دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان خوزستان در نشست خبری که امروز (دوشنبه ۱۹ شهریور) در محل این ستاد با اصحاب رسانه انجام شد، عنوان کرد: باید از فرصتهای محرم و صفر در محرومیت زدایی استفاده کنیم و مبارزه با ظلم و ستم را به جوانان خود آموزش دهیم، در این راه فضای نوشتاری با توجه به اینکه منبع و مقصد آن مشخص است هنوز هم مطمئن ترین شیوه برای انتقال خبر است.

کهزاد سروستانی درباره عملکرد این ستاد در ایام هفته امر به معروف و نهی از منکر  گفت: با توجه به همزمانی محرم و صفر بزرگداشت ایام سوگواری و مورد توجه قرار دادن سالار شهیدان به عنوان برجسته ترین الگوی امر به معروف و نهی از منکر و تقویت آحاد جامعه به این موضوع به عنوان یک عمل نجات بخش آنهم در فضای کنونی امروز مورد هدف ستاد است که در کنار آن تقویت و ترویج امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد اقناعی را ایجاد کنیم.

وی افزود:طبق گفته امام «ره» باید ستاد فرضیه ناهیان منکر و امرین معروف می توانند در موارد لزوم به دولت، حکومت، قوای سه گانه تذکر دهد، تا جامعه به سمت نیکی برود، بر اساس ماده ۹ قانون اگر کسی سدی برابر امر به معروف و نهی از منکر باشد طبق قانون برایش مجازات در پی دارد و به این طریق باید دفاتری به عنوان حمایت های قانونی از آمران به معروف باشد تا در راستای تقویت آنان قدم برداریم.

او  با تاکید بر اینکه اگر کسی در این راه دچار حادثه شود جانباز شمرده می شود؛ اظهار کرد: هرچند در شرایط حاضر لازم نیست اقدامی انجام شود که به مرگ منتهی شود اما اگر در راه فریضه آمری جان خود را از دست دهد مسلما شهید خوانده می شود.

طبق گفته این مسئول؛ در برنامه بعدی قرار است گروه های طلایه دار در ادارات و یادوران در مدارس بیشتر شناخته شوند تا هر انسان در جایگاه خود اقدام به این عمل نیک داشته باشد؛ تا به شکل امنیت در جامعه برقرار شده و  تبعیض و بی عدالتی از میان رود و تربیت نسل جوان انقلابی داشته باشیم.

سروستانی بیان کرد: هفته امر به معروف و نهی از منکر از بیست شهریور آغاز شده و برنامه هایی در این زمینه با شعار"نهادینه سازی همه جانبه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر"برگزار می شود، با نمایش یک مستند و با تقدیر از سه شهید این راه و ۴ جانباز  در استان شروع می شود و با برپایی نمایشگاه و برگزاری همایش های علمی برای نقش امر به معروف و نهی از منکر در تحکیم خانواده و یک مسابقه برای طلایه داران فرضیه ادامه می یابد.

"نه به بی تفاوتی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر"

وی مهمترین هدف این برنامه را با توجه به بی تفاوتی که امروز در جامعه نسبت به این موضوع هست ایجاد یک کمپین به عنوان "نه به بی تفاوتی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر" در جامعه خواند و اضافه کرد: در مورد پدیده کشف حجاب و سگ گردانی تاکید شد که نیروی انتظامی برخورد جدی داشته باشد و در کنار آن رابطین هم از طریق تماسهای تلفنی  به نیروی انتظامی اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه از محرم پیش تا سال جدید ۵ تحقیق برای پیشبرد این فرضیه داشته ایم، گفت: ۱۸۵ نفر از طلایه داران را مورد تشویق قرار دادیم و با تقویت مدیریت جهادی و حمایت همه جانبه کارهای موثری صورت گرفته است.

سروستانی در پاسخ به این سوال که در جامعه امروز نسبت به کسانی که رواج منکرات دارند اقداماتی جدی  صورت نمی گیرد و برخوردی از  نیروی انتظامی وجود ندارد؛ توضیح داد: ما تلاش داریم در بحث مبارزه یک کمیسیون مبارزه با آسیب اجتماعی تشکیل دهیم که موضوعات در آن مطرح شده تا  ابلاغ و مصوب شود و مطابق با قانون اقدامات بازدارنده انجام دهیم و در کنار آن از لحاظ فرهنگ کمک کنیم تا فرهنگ سازی را جایگزین برخورد های فیزیکی کنیم، چراکه شرایط امروز به دلیل شدت و ضعف در دوره های برخورد با آنهاست و لازم است تصمیمات مناسب تری اتخاذ شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.