روزنامه "ایندیپندنت" انگلیس در شماره امروز دوشنبه خود به بررسی محاصره ظالمانه رژیم صهیونیستی بر نوار غزه پرداخته و موضع آمریکا در قبال مسئله فلسطین به ویژه اقدام اخیر آن مبنی بر قطع کامل کمک مالی به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی "آنروا" را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

ایندیپندنت: جهان نباید در برابر محاصره غزه سکوت کنند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، این روزنامه تاکید کرد که قطع کمک مالی آمریکا به آنروا مسئولیت غرب برای مداخله و کمک به آژانس آنروا را سنگین تر خواهد کرد و به سبب محاصره نوار غزه، اوضاع ساکنان این باریکه بسیار بد و وخیم است.

روزنامه مذکور با اشاره به وضعیت نامناسب جوانان فلسطینی در غزه، بیان کرد که هر لحظه ممکن است شخصی در این باریکه جان خود را از دست بدهد و طی هفته های اخیر 3 نیروی امدادگر نیز به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیده اند. این روزنامه شهادت جوانان فلسطینی حین امدادرسانی به مجروحان تظاهرات بازگشت را نیز به شدت محکوم کرد.

وال استریت ژورنال افزود که محاصره 11 ساله باریکه غزه ساکنان این منطقه را از هرگونه تردد به دنیای خارج محروم کرده است و اقدامات و تدابیر رژیم صهیونیستی تاثیر زیادی در کاهش واردات کالاها و مواد اساسی برای بیش از دو میلیون نفر در این منطقه داشته است.

این روزنامه با اشاره به نقش محاصره غزه در تضعیف اقتصاد این باریکه و کاهش فرصت های شغلی و محروم شدن جوانان از هرگونه امکاناتی، تاکید کرد که این وضعیت به سبب دودستگی و اختلافات داخلی فلسطینیان هر روز بدتر می شود.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.