طراح طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمع‌آوری امضا برای انتشار داوطلبانه آرای نمایندگان به صورت پیامکی در تعطیلات مجلس خبر داد.

امضاهای پیامکی زیر نامه داوطلبان شفافیت رأی نمایندگان مجلس

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حسینعلی حاجی‌دلیگانی درباره سرنوشت طرح شفافیت آرای نمایندگان اظهار کرد: این طرح که ۱۶۰ امضا داشت با یک فوریت در مجلس شد، اما رأی نیاورد و فقط یک سوم نمایندگان با شفافیت آرای خود در لوایح و طرح‌ها موافق بودند و بقیه رأی مثبت ندادند؛ برای همین طرح به کمیسیون بررسی آیین‌نامه داخلی مجلس رفت تا پس از طی روال عادی مجدد به صحن علنی بازگردد.

وی اضافه کرد: از آنجا که روند بررسی طرح در کمیسیون به صورت عادی زمان‌بر خواهد بود، برای آغاز عملی نهضت شفافیت آرای نمایندگان، راهکار دیگری اندیشیدیم و نامه‌ای تهیه کردیم که طی آن از نمایندگانی که مایلند آرا و حضور و غیابشان در صحن علنی مجلس و کمیسیون‌ها به صورت شفاف در اختیار مردم قرار بگیرد،‌ خواستیم داوطلبانه آن را امضا کنند.

طراح طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس تأکید کرد: با توجه به تعطیلی دو هفته‌ای مجلس در اول مهر این کار به صورت پررنگ‌تر پیگیری خواهد شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نامه مذکور در تعطیلات مجلس به صورت پیامکی پیگیری و امضاهای آن جمع‌آوری می‌شود، گفت: وقتی امضاها کامل شد، رأی نمایندگان به هر طرح و لایحه میان مردم منتشر می‌شود و آنان خود میان نمایندگانی که خواستار شفافیت هستند با کسانی که نمی‌خواهند رأیشان شفاف باشد، قضاوت خواهند کرد.

منبع: آنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.