اعضای کمیته انتقالی باشگاه مشکی‌پوشان مشهد به‌دنبال وضعیت نامشخص مالی این باشگاه از سمت‌های خود استعفا دادند.

خداداد عزیزی: کار در این تیم عملیات غیرممکن است!‌/ هیچ کسی در مشهد به‌فکر ورزش نیست
به گزارش قدس آنلاین ، اوضاع تیم فوتبال مشکی‌پوشان پیچیده‌تر و کمیته انتقالی این باشگاه هم از پاشیده شد، تیم فوتبال مشکی‌پوشان مشهد بعد از ۳ فصل حضور در لیگ برتر، فصل گذشته به‌لیگ یک سقوط کرد، اما از چند هفته مانده به‌شروع مسابقات لیگ یک به‌دلیل بدهی‌های سنگین مالی نتوانست شرایط خوبی را پیدا کند.

محمدرضا عباسی مالک باشگاه نیز برای برون‌رفت از مشکلات کمیته انتقالی را برای جذب اسپانسر تشکیل داد و خداداد عزیزی را به‌عنوان رئیس این کمیته انتخاب کرد.

پیش از شروع لیگ یک، اما فیفا این باشگاه را با کسر ۳ امتیاز به‌دلیل عدم پرداخت بدهی به‌یکی از بازیکنان خارجی گذشته‌اش روبه‌رو کرد.

در ادامه و در حالی که تنها دو هفته تا شروع مسابقات باقی بود علی حنطه به‌عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد، اما او بعد از سه هفته از شروع مسابقات از سمتش کنار رفت تا حمید زوهانی که با وعده تزریق پول و جذب اسپانسر جلو آمده بود هدایت این تیم را برعهده بگیرد.

زوهانی اما در اولین حضورش به‌عنوان سرمربی این تیم در بازی با قشقایی شیراز متحمل شکست شد و دامنه اعتراضات هواداران نیز بالا گرفت.

پس از این باخت، اما موضوع بدهی‌های مشکی‌پوشان که گفته می‌شود، بیش ا۴ میلیارد تومان است، دوباره مطرح شد و در نهازت به‌دلیل عدم تامین مسایل مالی این باشگاه اعضای کمیته انتقالی که در راس آن خداداد عزیزی حضور داشت از سمت‌های خود کناره‌گیری کردند و تیم را در اختیار مالک اصلی باشگاه قرار دادند، حالا با این شرایط گفته می‌شود، انحلال این باشگاه در حال کلید خوردن است و بعد از تیم‌هایی مانند نفت و راه‌آهن تهران، مشکی‌پوشان مشهد هم در آستانه نابودی قرار دارد.

خداداد عزیزی پس از کناره‌گیری‌اش از کمیته انتقالی مشکی‌پوشان با خبرنگار فارس در مشهد گفت‌وگویی مفصلی را درباره وضعیت این باشگاه انجام داده است.

*: جدیدترین خبر از باشگاه مشکی‌پوشان در چه‌خصوصی است؟

به‌نظر من که باشگاهی دیگر وجود ندارد، با توجه به‌مشکلات حل نشده‌ای که وجود داشت، هم من و هم سید هاشم حسینی از سمت‌هایمان استعفا دادیم و دیگر در این باشگاه سمتی نداریم، آرمین رهبر هم چند روز قبل از ما از این کمیته کنار رفته بود.

*: با این وجود آینده تیم چه‌می‌شود؟

این را باید از مالک اصلی باشگاه بپرسید، کمیته انتقالی که تشکیل شده بود عملا از بین رفته است و باشگاه در اختیار آقای عباسی است، من و حسینی در این چند هفته خیلی تلاش کردیم تا بتوانیم تیم را سرپا نگه داریم، اما واقعا نمی‌توان دیگر ادامه داد.

*: مشکل اصلی چیست؟

مشکل اصلی پول است، تا پول نباشد کاری نمی‌توان انجام داد، تا روز گذشته بدهی باشگاه 4 میلیارد تومان بود، امروز با توجه نواسانات ارزی به‌نزدیک 5 میلیارد تومان رسیده است، فردا این بدهی افزایش می‌یابد، کسی هم پیدا نمی‌شود که اسپانسر شود.

*: این بدهی فقط مربوط به‌بازیکنان خارجی است؟

خیر، حدود 230 هزار دلار آن مربوط به‌دو یا 3 بازیکن خارجی است و بقیه مربوط به‌بازیکنان داخلی و طلب اکبر میثاقیان است، من که نمی‌توانم خودم را گول بزنم، باید با واقعیت‌ها زندگی کنم، واقعیت این است که من هم دیگر نه انرژی دارم و نه توانی، به‌هر جا که فکر کنید سر زدم تا پول تهیه کنم، اما نمی‌شود.

*: گفته می‌شد، قرار است با یک اسپانسر مذاکره کنید؟

مذاکره کردیم اما فایده‌ای نداشت، مگر یک اسپانسر چقدر می‌تواند پول بیاورد برای یک تیم لیگ دسته یک، نهایتا یک میلیارد تومان می‌شود، اگر بتوانیم بیشتر راضی کنیم، 1.5 میلیارد تومان می‌شود، اما این پول فقط هزینه‌های جاری تیم را تامین می‌کند و بعد از چند وقت به‌همان نقطه اول دوباره بر می‌گردیم، به‌هر شکل، من با یکی از کسانی که می‌شد به‌عنوان اسپانسر ورود پیدا کند مذاکره کردم، اما در نهایت نتوانستیم به‌توافق برسیم، وقتی هم که از این اسپانسر ناامید شدیم، تصمیم به‌استعفا گرفتیم.

*: موضوع حمید زوهانی سرمربی جدید به‌کجا کشید؟، او هم به‌بهانه حضور اسپانسر گویا سرمربی شده بود؟

درباره زوهانی من اطلاعی ندارم و نمی‌خواهم درباره آن صحبت کنم.

*: اعضای دیگر کمیته انتقالی چه‌طور آنها اصلا کمکی نکردند؟

در کمیته انتقالی به‌غیر از من، هاشم حسینی و آرمین رهبر، دو نماینده از اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال هم قرار بود حضور داشته باشند که ما آنها را ندیدیم، اداره ورزش و جوانان تیم را رها کرده، هیچ گونه تماس و پیگیری نداشت.

*: آیا حمایتی از سوی سایر ارگان‌ها صورت گرفت؟

در این مدت تنها سازمانی که به‌تیم کمک کرد تا همین چند بازی را برگزار کنیم، شهرداری و شورای شهر مشهد بود، شهردار مشهد پیگیری کرد و در تماس با رئیس فدراسیون فوتبال از آنها برای تیم درخواست مهلت کردند، برخی از اعضای شورای شهر از جمله حیدری(رئیس شورای شهر)، اصولی(رئیس کمیسیون فرهنگی شورا) و فیضی (عضو دیگر شورای شهر مشهد) هم بود، اما مگر شهرداری چقدر می‌تواند به‌یک تیم خصوصی کمک کند، متاسفانه در مشهد هیچ کسی به‌فکر فوتبال و ورزش نیست.

*: با این شرایط، خداداد عزیزی در تیم مشکی‌پوشان نخواهد بود؟

من از اول هم سمت رسمی در باشگاه نداشتم، از روز اول هم به‌خاطر شهرم و هوادارانی که واقعا به‌من لطف داشتند قبول کردم تا کمکی کنم، اما وقتی می‌بینم که بدهی‌ها زیاد است و پولی هم در باشگاه وجود ندارد چه‌کار می‌توانم انجام دهم، از این به‌بعد هم دیگر با من بمیرم و تو بمیری نمی‌شود کار را پیش برد، وضعیت مشکی‌پوشان آب در هاونگ کوبیدن است، مطمئن باشید که دیگر برنخواهم گشت.

*: گفته می‌شود باشگاه با خطر کسر امتیاز دیگری هم روبه‌رو است؟

بله همین طور است، فکر می‌کنم تا روز چهارشنبه اگر 30 هزار دلار بابت طلب یکی از بازیکنان خارجی گذشته پرداخت نشود دوباره تیم با کسر 3 امتیاز روبه‌رو می‌شود، به‌نظر بهتر است، مالک باشگاه هم تیم را منحل کند تا آبروریزی بیشتری رخ ندهد، در حال حاضر کار در باشگاه مشکی‌پوشان مانند حضور در یک عملیات غیرممکن است، ما سعی و تلاشمان را کردیم و آنهایی که من را می‌شناسند می‌دانند که من برای سرپا نگه داشتن تیم مشکی‌پوشان خیلی تلاش کردم، اما نشد.

*: موضوع پایان مهلت سازمان لیگ به‌باشگاه هم پس درست است؟

بله، سازمان لیگ به‌ما برای پرداخت بدهی‌ها مهلت داده بود که این مهلت بعد از بازی با قشقایی به‌پایان رسید، در واقع باشگاه تا زمانی که بدهی‌ها را پرداخت نکند حق استفاده از بازیکنان جدید خود را ندارد و در حال حاضر، تکلیف برگزاری بازی با ملوان معلوم نیست، این شرایط برای تیمی که عنوان نماینده مشهد را یدک می‌کشد، نامناسب است.

*: شما بعد از جدایی از سپیدرود و آمدن به‌مشکی‌پوشان هم یک بار دیگر کنار رفته بودید، اما دوباره برگشتید؟

هواداران تیم خیلی لطف داشتند و دوست داشتند تا باشم و کمک کنم، من هم تاکنون هر کمکی از دستم بر می‌آمد، انجام دادم و واقعا بیشتر از این ماندن برای من هم خوب نیست و مطمئن هستم هواداران هم این موضوع را خوب درک می‌کنند، آنچه مشخص است، اینکه تیم از امروز در اختیار مالک اصلی باشگاه است و من سمتی ندارم.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.