طرح اصلاح هندسی تقاطع جانباز - فرامرز عباسی از آن دست پروژه‌هایی است که شهروندان از سال ۹۳ چشم انتظار اجرای آن هستند.

آیا گره ترافیک تقاطع جانباز- فرامرز باز می‌شود؟

طرحی که می‌خواهد پس از چهار سال درد شهروندان را از بلایی که ابر پروژه تقاطع غیرهمسطح جانباز- آزادی بر سرشان آوار کرده درمان کند. طرح عظیمی که نه تنها اجرای آن مشکلی از ترافیک منطقه برطرف نکرد، بلکه سال‌هاست خودش مشکل ساز شده است.

 ترافیکی که رانندگان را میخکوب می‌کند

یکی از شهروندانی که مسیر پل جانباز- آزادی را هر روز به دلیل شرایط کاری‌اش باید طی کند، در گفت‌وگو با گزارشگر ما می‌گوید: سال‌هاست مدیران شهری به جای رفع مشکلات ترافیکی این تقاطع فقط شاهد نارضایتی شهروندان هستند.

وی با بیان اینکه ترافیک تقاطع جانباز و فرامرز عباسی همه رانندگان را پشت چراغ قرمز در اغلب ساعات شبانه‌روز میخکوب می‌کند، می‌افزاید: برخی اوقات ترافیک سنگین پشت چراغ قرمز حتی به بروز تصادف نیز منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم در این ترافیک فقط چوب تعامل شهرداری با مجتمع‌های تجاری اطراف تقاطع را می‌خورند، اظهار می‌دارد: پلیس نیز جزو منتقدان چگونگی اجرای این طرح است، اما آنچه به جایی نمی‌رسد فریاد است.

به گفته وی اگر تقاطع غیرهمسطح تا آن ســوی چهارراه فرامرزعباســی و پس از بلوار ساجدی کشیده می‌شد، هرگز شاهد ترافیکی این چنینی نبودیم.

وی با اشاره به اینکه بارها از مسـئولان خواســتار پاسخگویی و برطرف شدن این گره ترافیکی با وجود هزینه سنگین اجرای آن شده‌ایم، می‌افزاید: اما دریغ از حتی اصلاح هندسی این تقاطع!

 اصلاح هندسی تقاطع کلید خورد

این نارضایتی‌ها در حالی مطرح است که گویی طرح اصلاح هندسی تقاطع جانباز - فرامرز عباسی بتازگی کلید خورده است.طرحی که به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد هفته گذشته به شهرداری منطقه ۲ ابلاغ و آماده اجرا می باشد.گزارشگر ما برای کسب اطلاع از جزئیات این طرح به سراغ رئیس اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲ مشهد می‌رود.

رحمانی با بیان اینکه این طرح برای اجرا در حال بررسی است، می‌گوید: تنها معارضاتی مانع اجرای طرح است که بزودی برطرف خواهند شد. این مقام مسئول با اشاره به اهتمام جدی شهرداری برای تسریع در اجرای این طرح می‌افزاید: بنا به دستور شهردار مشهد مباحث اداری این پروژه نیز تسریع یافته است.

وی از اصلاح طرح هندسی تقاطع جانباز - فرامرز عباسی تا اوایل مهرماه خبر می‌دهد و اظهار می‌دارد: طبق طرح مصوب قرار است تقاطع جانباز-فرامرز مسدود شود و محور جانباز یکسره و بدون تقاطع به پل جانباز متصل گردد.

به گفته این مقام مسئول همچنین با بازگشایی تقاطع بلوار ساجدی و جانباز این تقاطع به سه‌راه تبدیل خواهد شد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.