مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار گفت: چادر تاریخی حسینیه قنادها با قدمتی بیش از 100 سال دچار حریق شد و به‌صورت کامل در آتش سوخته است.

چادر تاریخی حسینیه قنادها در سبزوار دچار حریق شد
به گزارش قدس آنلاین ، مهدی احمدی راد با اشاره به‌حریق چادر تاریخی حسینیه قنادها در سبزوار؛ گفت: این حادثه بامداد امروز رخ داد، پس از اطلاع به‌مرکز فرماندهی آتش نشانی بلافاصله ۶ آتش نشان از ایستگاه یک آتش نشانی با دو خودرو به‌محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار افزود: پس از حضور آتش نشانان به‌دلیل ساعت وقوع حادثه که معمولاً به‌علت عبور و مرور کم در این ساعت دیرتر به‌آتش نشانی اطلاع داده می‌شود و همچنین جنس این نوع چادرها، چادر به‌طور کامل سوخته و به‌قسمت‌هایی از سیستم برق و ایزوگام حسینیه خسارت وارد شد.

وی افزود: علت حادثه  توسط کارشناسان در دست بررسی است.

گفتنی است؛ قدمت حسینیه قنادها در سبزوار مربوط به‌اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی و به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به‌ثبت رسیده است، در دهه اول محرم هر سال، در داخل حسینیه خیمه‌ای بر روی ۴ تیر چوبی به‌ارتفاع ۱۳ متر و برای عزاداری این ایام برپا می‌شود.

چادر حسینیه، مزین به‌هنر خوشنویسی و منقوش با مضامین کربلا، نقوش جقه شیر با شمشیری در دست و اشعاری با مضامین مرثیه واقعه کربلا تزیین شده، این چادر به‌سفارش یزدی‌های مقیم سبزوار برای نصب در محوطه حسینیه قنادها به‌همت هنرمندان اصفهان و حدود یک قرن پیش تهیه شده است.

منبع : فارس

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.