ناظر گمرکات استان خراسان رضوی و مدیر گمرک مشهد گفت: در طول پنج ماهه ابتدایی امسال ۹۰۹۴۳لیتر انواع سوخت قاچاق در گمرکات استان کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۷ درصد رشد داشته است که نوسانات نرخ ارز در افزایش قاچاق سوخت نسبت به سال قبل نقش قابل ملاحظه ای داشته است.

کشف۱۰هزار لیتر سوخت قاچاق در ۵ماهه سال۹۷

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، امید جهانخواه در ادامه افزود: آمار کشفیات قاچاق انسان نیز در طول این پنج ماه در گمرکات استان منفی می باشد.
وی تصریح کرد: ۲۴۱ فقره پرونده قاچاق کالا نیز در طول این پنج ماه
به ارزش ۴/۳۱میلیارد ریال در ارتباط با کشفیات کالای قاچاق توسط گمرکات استان تشکیل شده است که پرونده های قضایی کشف شده از نظر تعداد نیز ۱۳ درصد کاهش و از لحاظ ارزش ۱۶۴ درصد رشد داشته است.
جهانخواه افزود: صادرات استان نیز درطول  ۵ماهه سال جاری بیش از یک میلیون و ۱۱۸هزار تن کالا  به ارزش  ۹۳۳میلیون دلار می باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۲۴درصد و از لحاظ ارزش ۳۱ درصد رشد داشته است. از طرفی واردات استان نیز در طی ۵ماه امسال بیش از ۱۵۶ میلیون دلار و به وزن بیش از ۱۲۸هزار تن می باشد که از لحاظ وزنی ۵ درصد و از لحاظ ارزش ۹ درصد با رشد همراه بوده است.
وی یادآور شد:  تراز تجاری استان  مثبت ۷۷۷میلیون دلار می باشد و کشورهای مقصد صادرات استان در طول این پنج ماه افغانستان، ترکمنستان، عراق، امارات و تاجیکستان  و کشورهای مبدا واردات نیز ترکیه، روسیه و امارات می باشند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.