وزیر ارتباطات درباره خبر ورود ۲ هزار سرور هاتگرام و تلگرام طلایی با ارز دولتی، گفت: هیچ اطلاعی در این باره ندارم. باید به کی قسم بخوریم که در این جریان نقشی نداریم.

هیچ اطلاعی درباره ورود ۲ هزار سرور هاتگرام و تلگرام طلایی با ارز دولتی ندارم

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، نشست مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت نیرو درباره سند اقدامات مشترک ۲ وزارتخانه در حوزه کاربرد فناوری‌های نوین در صنعت برق امروز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

*نمی‌دانم هاتگرام و تلگرام طلایی برای واردات سرور ارز دولتی گرفته‌اند یا نگرفته‌اند

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران درباره خبر ورود ۲ هزار سرور هاتگرام و تلگرام طلایی با ارز دولتی، گفت: هیچ اطلاعی درباره اینکه هاتگرام و تلگرام طلایی برای واردات سرور ارز دولتی گرفته‌اند یا خیر ندارم. باید به کی قسم بخوریم که در این جریان نقشی نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که گفته شده بود هاتگرام و تلگرام طلایی تا ۱۵ شهریور فقط مهلت دارند، گفت: دستوری برای فیلتر این شبکه ها به ما ابلاغ نشده است.

وزیر ارتباطاتدر  پاسخ به این سوال که آیا مهلت جدیدی به هاتگرام و تلگرام طلایی داده شده است، گفت: اطلاعی ندارم.

*به حذف آبونمان تلفن ثابت اعتراض داریم اما حکم را می‌پذیریم

جهرمی در پاسخ به سوالی درباره ادامه دریافت آبونمان از قبوض تلفن ثابت علیرغم حکم دیوان عدالت اداری، اظهار کرد: حکم دیوان عدالت اداری لازم‌الاجراست و حکم به مخابرات ابلاغ شده است. اما اینکه هنوز این آبونمان را می‌گیرند، به دلیل روال اجرایی فرآیند است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: آبونمان مربوط به امروز  و دیروز نیست و از ابتدای انقلاب در صورت‌حساب مشترکان لحاظ می‌شد. این تصمیم تاثیر بسیار بزرگی بر درآمد شرکت مخابرات دارد به ویژه زمانی که هزینه‌ها به صورت سرسام‌آور افزایش یافته است. هرچند حذف آبونمان در ظاهر به نفع مردم است اما توسعه را دچار تاخیر می‌کند و کارمندان مخابرات نیز تحت فشار قرار می‌گیرند. از این رو برای رییس دیوان عدالت نامه نوشتیم اما در نهایت از قانون تبعیت می‌کنیم و تبعات تصمیم گیری بدون اخذ نظرات کارشناسی را می پذیریم.

*فعلا درباره حذف آمار اشتغال زنان از سایت وزارت ارتباطات اطلاع کافی ندارم

جهرمی در پاسخ به سوالی درباره حذف آمار اشتغال زنان از سایت وزارت ارتباطات، گفت: این موضوع را در شبکه‌های اجتماعی دیده‌ام و از بخش مربوطه توضیح خواستم که پاسخ آنها را نخوانده‌ام و اکنون نمی‌توانم اظهارنظر کنم. البته آمار مربوطه در گزارش عملکرد سالانه وزارت ارتباطا ت قید شده و این حرف‌ها کار ژورنالیستی است که برخی‌ می‌خواهند حرفی زده باشند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.