نشست بررسی مسائل اخیر زائران عراقی در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

نشست بررسی مسائل اخیر زائران عراقی در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی
به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حجت الاسلام پژمانفر، نشست بررسی مسائل اخیر زائران عراقی در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی جزئیات جلسه ویژه کمیسیون فرهنگی برای بررسی موضوع زائران عراقی را تشریح کرد و گفت: امروز اتهاماتی که از سوی برخی رسانه‌ها و افراد در مورد حضور زائران عراقی در مشهد مطرح شده بود در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به‌فضای تخریبی و غیرواقعی که در مورد زائران و مسافران عراقی در جامعه ایجاد شده بود و نگرانی‌هایی که در میان آحاد مردم به‌وجود آورده بود، کمیسیون فرهنگی تصمیم گرفت، جلسه‌ای را برای بررسی این موضوع با حضور مسؤولان وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، وزارت کشور، حج و زیارت و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزار کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه مشهد در رابطه با این موضوعات بارها مورد اتهام قرار گرفته، اولین بار در سال ۹۴ روزنامه گاردین این اتهام را مطرح کرده بود که در دفتر بنده در مشهد کارگروهی برای بررسی این موضوع تشکیل شد.

پژمانفر متذکر شد: بعد از آن، روزنامه «الشرق الاوسط» چنین اتهامی را به‌زائرین ایرانی که در اربعین به عراق سفر می‌کنند، مطرح کرد، بنده با توجه به‌بررسی این موضوع گزارشی در این خصوص به‌کمیسیون ارائه دادم.

وی اضافه کرد: این خط تخریبی در خارج از کشور دو هدف را دنبال می‌کند، اول شیعیان ایران و عراق را متهم به‌فساد کند و دوم اینکه روابط بین ایران و عراق را تیره و تار سازد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: روابط دوستانه ایران و عراق با توجه به‌کمک ایران در سقوط داعش و همچنین سفر ایرانیان در اربعین به‌عراق رو به‌گسترش است و چنین اتهاماتی برای تیره کردن روابط دوکشور مطرح می‌شود.

پژمانفر افزود: گزارش وزارت کشور، وزارت اطلاعات و ناجا تأکید بر این موضوع داشت که خطی در خارج از کشور به‌دنبال تخریب روابط شیعیان ایران و عراق است.

وی با بیان اینکه یک جریان سیاسی در داخل کشور تلاش دارد خط تخریب را علیه مشهد دامن بزند و ریشه مشکلاتی مانند اغتشاشات دی ماه و لغو کنسرت‌ها را به‌گردن این شهر بیاندازد؛ یادآور شد: این جریان سیاسی در راستای تخریب جریانی که در انتخابات مقابل آنها قرار داشت، چنین روشی را در پیش گرفت، برخی از اصلاح‌طلبان بدون اینکه بدانند این‌گونه اتهامات و دروغ‌ها چه‌تبعات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارد، چنین خطی را در پیش گرفته‌اند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، سازمان حج و زیارت و بنده به‌عنوان نماینده مشهد گزارشی در این خصوص در کمیسیون فرهنگی ارائه دادیم و جمع‌بندی گزارش این بود که خط سیاسی در راستای تخریب روابط شیعیان عراق و ایران در خارج کشور برنامه‌ریزی می‌کند.

پژمانفر با تاکید بر اینکه جریان سیاسی نیز در داخل کشور مسئله تخریب مشهد را در دستور کار دارد تا مردم مشهد و مجاورین امام رضا(ع) را به‌برخی مسائل متهم کند؛ ادامه داد: من از مردم مشهد به‌خاطر رفتار سیاسی برخی جریانات عذرخواهی می‌کنم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.