اداره هوانوردی فدرال آمریکا با صدور بیانیه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی درباره استفاده از آسمان ایران برای پرواز هشدار داد.

هشدار آمریکا به شرکت‌های هواپیمایی درخصوص استفاده از حریم هوایی ایران

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، ولت آمریکا در ادامه فضاسازی‌های خود علیه کشورمان، با صدور بیانیه‌ای، به شرکت‌های هواپیمایی درباره عبور از آسمان ایران هشدار داد.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا در این بیانیه از شرکت‌های هواپیمایی خواسته است هنگام برنامه‌ریزی پروازهایی که باید از آسمان ایران عبور کنند، تشدید خصومت‌ها میان این کشور و آمریکا را در نظر بگیرند. این سازمان همچنین درباره افزایش فعالیت‌های نظامی ادعایی در آسمان ایران در ارتباط با سوریه به این خطوط هوایی هشدار داده است.

دفتر خدمات پرواز آمریکا-که اطلاعات امنیتی درباره آسمان کشورها را برای خطوط هوایی فراهم می‌کند- نیز اعلام کرد: «بدتر شدن روابط آمریکا و ایران باید در هنگام انتخاب آسمان ایران برای پرواز مورد توجه قرار گیرد.» این دفتر همچنین خاطرنشان کرده است: «با وجود آنکه باز شدن مجدد آسمان عراق از ماه نوامبر سال گذشته میلادی، گزینه‌های بیشتری را برای انتخاب مسیر پرواز فراهم کرده است، اما همچنان مسیر کاملا مناسبی در این منطقه وجود ندارد و خطوط هوایی باید خودشان درباره انتخاب آسمان عراق یا ایران تصمیم‌گیری کنند.»

دولت آمریکا سال گذشته نیز هشدار مشابهی را درخصوص استفاده از حریم هوایی ایران صادر کرده بود.

افزون بر این، وزارت امور خارجه آمریکا نیز چندی پیش به شهروندان این کشور توصیه کرد به دلیل تیره‌تر شدن روابط دو کشور به ایران سفر نکنند.

تشدید تنش‌ها میان آمریکا و ایران پس از آن رخ داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در 18 اردیبهشت سال جاری میلادی کشور خود را از توافق هسته‌ای ایران خارج کرد و از اعمال دور جدید تحریم‌ها علیه تهران خبر داد. خروج آمریکا از برجام در حالی رخ داده است که مقامات اروپایی همچنان به پایبندی به توافق هسته‌ای حتی بدون حضور آمریکا تأکید دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.