گیلان-رضا رسولی با اشاره به اهمیت اجرای ماده ۱۱۰ قانون در سطح شهر گفت: این ماده قانونی در راستای احیای منظر و بهبود سیمای شهری و با اعمال دیدگاه شهرسازی و پاکیزگی بر نظافت و دیوار گذاری برای زمین های رها شده در بر اصلی شهر تاکید دارد.

احیای منظر شهری با ساماندهی و تنظیف زمین‌های رها شده در سطح شهر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت ، نود و چهارمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری با دستوربررسی لایحه موضوع اجرای ماده ۱۱۰ قانون شهرداریها محدوده منطقه یک، بررسی لایحه موضوع اجرای ماده ۱۱۰ قانون شهرداریها در تالار شورا برگزار شد.

رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری با اشاره به اهمیت اجرای ماده ۱۱۰ قانون در سطح شهر اظهار داشت: این ماده قانونی در راستای احیای منظر و بهبود سیمای شهری و با اعمال دیدگاه شهرسازی و پاکیزگی بر نظافت و دیوار گذاری برای زمین های رها شده در بر اصلی شهر تاکید دارد.

نائب رییس شورای شهر با تاکید بر این مطلب که در اجرای این ماده قانونی باید توجه داشت که با بررسی های کارشناسی و شناسایی دقیق موقعیت زمین و مالک آن از سواستفاده و یا تصاحب زمین از سوی افراد سودجو جلوگیری شود، احداث دیوار بر زمین های رها شده را مستلزم بررسی های حقوقی و دقیق دانست.

وی افزود بیشتر این زمین ها مبدل به محل دپو زباله و باعث آزار همسایگان گردیده اند که باید در راستای رفاه حال شهروندان و احیای فضای شهری اقدام مقتضی برای رفع این معضل صورت گیرد از تنظیف این زمین ها به صورت مرتب به عنوان بهترین راهکار اجرایی در این حوزه یاد کرد.

رییس کمیسیون عمران تشکیل پلیس ساختمان با یک ساختار مشخص و قانون مند همچون ضابطین محیط زیست با یک شعبه مشخص قضایی در بیست و چهار ساعت را راهکاری اجرایی و بازدارنده در حوزه تخلفات ساختمانی دانست که باید هر چه سریعتر به آن روی آورد.

دکتر ذاکری نیز با تایید سخنان رییس کمیسیون بکارگیری از یک المان مشخص و واحد از سوی شهرداری را که برای عموم مشخص باشد را راهکاری جهت عدم سواستفاده سودجویان در این حوزه دانست.

عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری با تاکید بر بکارگیری قوانین موجود به نفع شهر و شهروندان خواستار رایزنی های بیشتر با سیستم قضایی جهت دست یابی به راهکارهای اجرایی و متناسب با مشکل موجود شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.