البرز- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز از برگزاری ویژه برنامه هایی همزمان با هفته دفاع مقدس در کتابخانه های عمومی این استان خبر داد

اجرای ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کتابخانه‌های عمومی

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز، احمدعلی هراتی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز اظها کرد:همزمان با هفته دفاع مقدس ویژه برنامه های متنوعی در سطح کتابخانه های عمومی استان به اجرا در خواهد آمد.

هراتی ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (سلام الله علیها) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: ایستادگی روزافزون آزادیخواهان جهان ناشی از حماسه بزرگ هشت سال دفاع مقدس است و ما امروز مسئولیت داریم آنچه را که در آن روز های حساس و پرمخاطره گذشت با همه ظرفیت های موجود به جامعه و نسل های آینده منتقل کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد شهدا و خانواده شهدا، بیان کرد: تکریم   خانواده شهدا که اولین وظیفه و حداقل وظیفه است، شناخت دشمن و نیز استکبار ستیزی، عمل به درس شهیدان و پیام آنان، بصیرت، عدم تسلیم، وعدم سازش کاری، الگوگیری از شهیدان و الگوسازی برای نسل جوان، زنده نگاه داشتن نام و یاد شهدا و سبک زندگی آنان  مهم ترین برنامه و دستور کار کتابخانه های عمومی است.

وی افزود: درهفته دفاع مقدس باید برنامه هایی در راستای گفتمان این حماسه بزرگ داشته باشیم و در مساله فضاسازی  کتابخانه های عمومی سراسر استان، این امر را مدنظر قرار دهیم.

مدیرکل با اشاره به نامگذاری روز های هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: متناسب با این نام گذاری، هدایت اعضاء به معرفی منابع با موضوع دفاع مقدس در نشست‌های کتاب‌خوان کتابخانه‌ای، بازنمایی منابع کتابخانه‌ها در موضوع دفاع مقدس از طریق برگزاری نمایشگاه کتاب، برپایی شب شعر دفاع مقدس در کانون‌های ادبی با دعوت از خانواده و همرزمان شهداء، برپایی مراسم خاطره گویی و روایت‌گری دفاع مقدس برای اعضاء نوجوان و بزرگسال؛ بخشی از برنامه های کتابخانه های عمومی در هفته دفاع مقدس است.

وی تأکید کرد: از جمله مهمترین فعالیت های این هفته می توان به غبارروبی مزار پاک و مطهر شهدای والامقام، بزرگداشت شهدای والامقام و ایثارگران سرافراز و تکریم خانواده های معزز آن ها، تجلیل از پیشکوستان و حماسه سازان دوران ۸ سال دفاع مقدس، در جهت مقابله با نفوذ دشمن در دانشگاه ها، ترویج و نشر فرهنگ دفاع مقدس و برپایی زنگ مقاومت در مدارس اشاره کرد.

هراتی در پایان از برپایی مراسم پرده خوانی و نقالی با محوریت دهه محرم و دفاع مقدس در کتابخانه ها و مراسم زیارت عاشورا در اداره کل کتابخانه ها ویژه این ایام خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.