رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد: در صورت تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷، ما هرگز از دیگر بخش های فلسطین چشم پوشی نخواهیم کرد و تحت هیچ شرایطی رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسیم.

مشعل: تحت هیچ شرایطی رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، خالد مشعل سه شنبه شب در گفتگو با شبکه الجزیره تصریح کرد که سند سیاسی حماس بیانگر یک مرحله زمانی و پختگی و پیشرفت سیاسی آن است.

مشعل افزود که حماس آرمان خود را زیر پا نگذاشته است، بلکه در سند سیاسی جدید اصول و مبانی تاریخی خود را مورد احترام قرار داده و با ادبیاتی جدید آن را بیان کرده است.

پیشرفت و پختگی

 وی افزود که جنبش متبوعش در مراحل مختلف و از طریق اجلاس ها، کنفرانس ها، دیدارها، سندها و تصمیمات شورای مشورتی مواضع خود را تبیین نموده است.

وی تاکید کرد که سند سیاسی حماس خالی از هرگونه تناقض است و اینکه دیگران برداشت های مختلفی از آن داشته باشند، امری طبیعی است.

این رهبر حماس همچنین اظهار داشت که سند سیاسی حماس تغییری استراتژیک و تاکتیکی نیست، بلکه پیشرفتی طبیعی و سازنده مبتنی بر توازن است.

کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ و اما...

خالد مشعل خاطر نشان کرد که حماس به هیچ وجه از موضع خود در رابطه با مرزهای سال ۱۹۶۷ کوتاه نیامده است، بلکه به منظور حصول توافق داخلی فلسطین چنین صیغه ای را بکار برده است و برنامه طبیعی این جنبش همانند گذشته مقاومت و مبارزه برای بازپس گیری سرزمین و حقوق سلب شده ملت است.

مشعل عنوان کرد که در صورت تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷، ما هرگز از دیگر بخش های فلسطین چشم پوشی نخواهیم کرد و تحت هیچ شرایطی رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسیم.

وی گفت که رژیم صهیونیستی به ما سلطه و حاکمیت نمی دهد مگر مجبور شود همانگونه که در غزه مجبور شد و از این منطقه عقب نشینی کرد.

رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که نزدیک بودن اندیشه فکری این جنبش به اخوان المسلمین هرگز موجب وابستگی به آن نخواهد شد و حماس جنبش مقاومت فلسطینی است که تصمیمات خود را از طریق شورایی ویژه اتخاذ می کند.

خالد مشعل تصریح کرد که از جمله دستاوردهای سند سیاسی جدید این است که حماس پیشرفت فکر و عملکرد سیاسی خود را بدون اینکه از اصول ثابت خود کوتاه بیاید، بیان کرد و حماس تعاملی مثبت با واقعیت ها دارد و مبانی و اصول آن نیز ثابت و روشن است.

مشعل اظهار داشت که اگر حماس می خواست با غرب تعامل و رابطه داشته باشد، قطعا این جنبش را در پایتخت های کشورهای عربی و کاخ سفید می دیدید، اما حماس هرگز حاضر نیست برای کسب رضایت و خشنودی هیچ کس و طرفی، اصول خود را کنار بگذارد.

وی اشاره کرد که حماس از طریق واسطه های عرب و بین المللی مذاکرات غیر مستقیمی را با رژیم صهیونیستی در رابطه با دو موضوع آتش بس و مبادله اسرا انجام داده است.

مشعل خاطر نشان کرد که مشروعیت از طریق جامعه بین الملل و یا رژیم صهیونیستی کسب نمی شود، بلکه صندوق های رای و مبارزه این مشروعیت را می بخشد و حماس نیز این مهم را کسب کرده است.

وی گفت برخی برگه های قدرت خود را از دست داده و بر سر اصول ملی و ثابت فلسطین با دشمن صهیونیستی مذاکره می کنند.

وحدت ملی

خالد مشعل خاطر نشان کرد که تصمیمات اساسی فلسطین باید به طور واحد و یکپارچه اتخاذ شد و این مستلزم تحقق وحدت ملی است که حماس برای تحقق وحدت و آشتی ملی هرکاری که توانسته انجام داده است اما برادرانمان در رام الله از فرصت دست داده به درستی بهره نبردند.

وی افزود: ما می خواهیم مجازات ها برداشته شود و محاصره غزه از طریق مذاکرات غیر مستقیم و بدون پرداخت هرگونه بهای سیاسی شکسته شود.

مشعل تاکید کرد که رهبران تشکیلات خودگردان در رام الله با اعمال مجازات بر نوار غزه اشتباه بزرگی را مرتکب شدند و زمینه را برای دشمن فراهم کردند تا معامله قرن را اجرایی کند.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.