در حالی ایران‌ایر از قطع دسترسی سایت‌های آنلاین فروش به بلیت‌هایش به دلیل گرانفروشی خبر داده بود که سازمان هواپیمایی اعلام کرد:‌ با مسدود کردن دسترسی مردم به سیستم‌های یکپارچه فروش اینترنتی بلیت هواپیما مخالف است.

سردرگمی در موضوع دسترسی سایت‌های آنلاین فروش به بلیت‌ هواپیما

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، روز گذشته مدیر روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از قطع دسترسی برخی سایت‌های آنلاین گرانفروش به بلیت‌های این ایرلاین خبر داده و گفته بود:  فروش بلیت‌ پروازهای داخلی هما با قیمت‌های توافق شده و به صورت مستقیم توسط ایران‌ایر انجام می‌شود.

معصومه اصغرزاده ا اشاره به گرانفروشی برخی سایت‌های فروش اینترنتی بلیت پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: طی ماه‌های اخیر برخی سایت‌های اینترنتی فروش بلیت هواپیما، اقدام به گرانفروشی بلیت کرده و باعث بروز نارضایتی در بین مردم می‌شدند.

وی ادامه داد:‌ با توفق صورت گرفته با سازمان هواپیمایی کشوری دسترسی تمام سایت‌های به سامانه فروش بلیت ایران‌ایر قطع شده و فروش بلیت از طریق دفاتر فروش و سایت اینترنتی Ebooking.iranair.com صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: امکان خرید بلیت از طریق شماره تلفن  46621888 میسر شده است.

این در حالی است که مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی به طور تلویحی با اقدام ایران‌ایر مخالف کرده و گفته است: سازمان هواپیمایی با مسدود کردن دسترسی مردم به سیستم های یکپارچه فروش اینترنتی بلیت هواپیما مخالف است.

وی با بیان این‌که سازمان هواپیمایی کشوری از سیستم‌های یکپارچه فروش اینترنتی بلیت حمایت و از آن به عنوان امکانی بی بدیل برای صنعت یاد می کند، افزود: سازمان هواپیمایی کشوری همواره برای جلوگیری از هرگونه تخلفات احتمالی، چگونگی استفاده از این فضا را به مردم یاد آور شده و مراکز و سایت های مجاز فروش بلیت را از طریق سایت سازمان (www.cao.ir) و دیگر رسانه ها اطلاع رسانی کرده است و با هرگونه اقدام به منظور ممانعت از شفافیت و محدود کردن دسترسی مردم به اطلاعات و استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها مخالف است.

وی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری هیچ گونه قطع دسترسی سایت های مجاز بلیت فروش بلیت هواپیما را توصیه نکرده است، گفت: این سازمان علاوه بر توصیه به شرکت های هواپیمایی مبنی بر مدیریت بر نحوه توزیع بلیت هواپیما، سایت های دارای مجوز را به متقاضیان معرفی و برخورد با متخلفان را با مکانیزم های تعریف شده را با جدیت دنبال کرده است.

مشکلات مالی برخی ایرلاین‌های داخلی به‌ویژه طی سال‌های اخیر باعث شده تا شرکت‌های هواپیمایی اقدام به واگذاری تمام پروازهای خود به خصوص به یکی از سایت‌های معروف اینترنتی کنند. این سایت‌ها نیز طی ماه‌های اخیر و به دنبال نوسانات شدید ارز بلیت‌های پروازی را با قیمت‌های چهار تا پنج برابری بفروش رسانده‌اند.

مسئله‌ای که نارضایتی مردم و در ادامه ایرلاین‌ها را به دنبال داشته است. البته به نظر می‌رسد نارضایتی ایرلاین‌ها به این دلیل است که سهمی از فروش بلیت پروازها با قیمت‌های بالا ندارند. گرچه گفته می‌شود با هدف حمایت از حقوق مردم دسترسی‌ سایت‌های گرانفروش به بلیت برخی ایرلاین‌ها قطع شده است.

از سوی دیگر قرار بود یکی از سایت‌های آنلاین فروش بلیت در رابطه با قطع دسترسی به بلیت پروازها نشست خبری با حضور دست‌اندرکاران حمل‌ونقل هوایی کشور برگزار کند، اما در آخرین لحظات و به گفته برگزار کنندگان به دلیل وساطت وزیر راه و شهرسازی این نشست خبری کنسل شد.

به نظر می‌رسد فروش آنلاین بلیت و حواشی آن به کلاف سردرگمی تبدیل شده که لازم است به طورت جز به جز و  شفاف به آن پرداخته شود. مسئله‌ای که نیازمند همراهی شرکت‌های هواپیمایی، سایت‌های آنلاین فروش و سازمان هواپیمایی کشوری است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.