بازار نفت امروز تحت تاثیر تحریم های پیش روی دولت آمریکا علیه صادرات نفت ایران شاهد افزایش قیمت ها بود.

افزایش قیمت جهانی نفت در بازار امروز ۱۳۹۷/۰۶/۲۰

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، بازار نفت امروز تحت تاثیر تحریم های پیش روی دولت آمریکا علیه صادرات نفت ایران شاهد افزایش قیمت ها بود. اما افزایش تولید سایر تولید کنندگان از جمله آمریکا و عربستان موجب شد تا این رشد قیمت چندان محسوس نباشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با ۷ سنت افزایش به ۶۷ دلار و ۶۱ سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز امروز با ۱۱ سنت افزایش به ۷۷ دلار و ۴۸ سنت رسید.

بانک ای ان زد در یادداشتی با اشاره به تحریم های واشنگتن علیه صادرات نفت ایران نوشت: «شاهد عوامل ضد و نقیضی در بازار نفت هستیم.»

واشنگتن فشارها بر کشورهای مختلف برای کاهش خرید نفت از ایران را افزایش داده است و این مسئله موجب شده تا نه تنها متحدان نزدیکی نظیر کره جنوبی و ژاپن، بلکه حتی هند هم شروع به کاهش خرید نفت از تهران کنند.

در حالی که دولت ترامپ تولید کنندگان بزرگ نفت را برای تولید بیشتر و پر کردن جای خالی نفت ایران تشویق می کند، ریک پری، وزیر انرژی امریکا روز دوشنبه در واشنگتن با خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان دیدار کرده است.

پری همچنین قرار است روز پنجشنبه در مسکو با همتای روس خود دیدار و گفت وگو کند.

روسیه، آمریکا و عربستان ۳ تولید کننده بزرگ نفت جهان هستند که مجموعا حدود یک سوم از ۱۰۰ میلیون بشکه نفت مصرفی روزانه جهان را تامین می کنند.

مجموع تولید نفت این سه کشور از سپتامبر ۲۰۱۴ به این طرف، ۳.۸ میلیون بشکه افزایش یافته، که معادل حدود ۳.۸ میلیون بشکه ای است که ایران در طی ماه های گذشته تولید کرده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.