رئیس منابع انسانی اداره سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اظهارات نماینده نجف آباد در مجلس مبنی بر اجرای طرح سربازی اختیاری را تکذیب کرد.

سردار کمالی: خبر دواطلبانه شدن خدمت سربازی صحت ندارد

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سردار موسی کمالی رئیس منابع انسانی اداره سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به سخن ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در خصوص تصویب طرح داوطلبانه شدن سربازی در کشور گفت: این خبر به هیچ وجه صحت ندارد. آقای ابوترابی طرحی را با چند امضا تحت عنوان سربازی داوطلبانه در زمان صلح به مجلس ارائه داد که این موضوع در کمیسیون امنیت مطرح و توافق شد که یک گروه کارشناسی برای این موضوع تشکیل شود.

 وی با بیان اینکه در جلسه اول توافق شد این طرح کنار گذاشته شود و با آسیب شناسی سربازی راهکاری مناسب برای ارتقای منزلت سربازی ارائه شود، بیان کرد: در این جلسه کمبود اعتبارات مالی یکی از ضعف‌های سربازی ذکر و اعلام شد با وجود اینکه طبق قانون حقوق سربازان باید ۶۰ تا ۹۰ درصد حداقل حقوق باشد و براین اساس حقوق سربازان باید بالای ۷۰۰ هزار تومان در ماه باشد و هزینه خوراک و پوشاک و مرخصی سربازان باید افزایش یاید، در این شرایط چرا ما به دنبال قانون جدید می‌گردیم، بلکه باید مجلس ترتیبی اتخاذ کند و همین قانون اجرا و حقوق سربازان چند برابر شود.

سردار کمالی افزود: در مجلس برای تامین کمبود اعتبارات مالی راهکارهایی ارائه شد که بر مبنای آن باید هزینه خدمات به مشمولان فراری، غایب و معاف از خدمت مثل دریافت گواهینامه، تعویض گواهینامه، تعویض پلاک، ثبت اموال و در همه خدماتی که دولت ارائه می‌دهد، افزایش یابد.

وی با بیان اینکه به طور مثال اگر صدور گواهینامه رانندگی برای کسی که سربازی خدمت کرده 10 هزار تومان ،برای فراری 100 هزار تومان، برای غایب ۷۰ هزار تومان  و برای معاف ۲۰ هزار تعیین شود و این برای همه خدمات باشد، پولی که از سربازان فراری و غایب و معاف جمع می‌شود برای سربازان هزینه شود، افزود:  با این کار ارزش و منزلت سربازی بالا می‌رود و در این شرایط حقوقش افزایش می‌یابد. همچنین  کیفیت خوراک و پوشاک بهتر می‌شود و در عوض سرباز فراری، غایب و معاف هر ساله برای خدماتی که در کشور استفاده می‌کنند باید هزینه بیشتری دهند، با این وجود اجرای طرح داوطلبانه سربازی امکان پذیر نیست.

اظهارات نماینده نجف آباد در مجلس شورای اسلامی

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد در مجلس در خصوص  آخرین وضعیت بررسی طرح سربازی اختیاری در مجلس، گفت: جلسات از لحاظ کارشناسی با سازمان های مرتبط مستمرا در جریان است، البته اختلاف نظرهایی در این مورد وجود دارد که امیدواریم بتوانیم بر روی برخی مسائل به توافقات اجمالی برسیم، همچنین این جلسات با مرکز پژوهش‌های مجلس، مرکز تحقیقات اسلامی قم، سازمان نظام وظیفه و ستاد کل نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس با بیان اینکه به دلیل آنکه طرح سربازی اختیاری یک بسته کامل است، نمی‌توان اعلام کرد تاکنون چه میزان پیشرفت داشته و به توافق رسیده‌ایم، افزود: تنها می‌توان بعد از طی فرآیند بحث و بررسی و رسیدن به یک نتیجه کلی و نهایی درباره آن اعلام نظر کرد، اما اختلافات میان ما و سازمان نظام وظیفه درباره این طرح بسیار است، زیرا طرح سربازی اختیاری یک کار جدیدی در کشور است. 

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما براساس صلاح کشور در این طرح حرکت می‌کنیم، تاکید کرد: یکی از اختلافات ما درباره احتمال ایجاد کمبود سرباز در کشور بعد از اجرای این طرح است که با توجه به مسائل کاهش جمعیت جوان و زاد و ولد، پیش‌بینی می‌شود وضعیت کمی سخت‌تر شود، اما ما جلسات کارشناسی خود را از ابتدای مهر ماه و بعد از پایان تعطیلات مجلس ادامه خواهیم داد.

ابوترابی در ادامه خطاب به مشمولان نظام وظیفه در کشور گفت: این افراد به سازمان نظام وظیفه مراجعه کرده و به خدمت سربازی مشغول شوند، زیرا تکلیف این طرح کاملا مشخص نیست و بررسی و تصویب آن زمان‌بر خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.