وسام عفیفه" کارشناس و تحلیلگر مسائل منطقه خاورمیانه گفت: آمریکا دشمن حقیقی ملت فلسطین است و قطعا اقدامات خود را در راستای توطئه معامله قرن اتخاذ می‌کند.

لابی صهیونیستی عامل بسته شدن دفتر سازمان آزادی بخش و قطع کمک‌های مالی/ چرا آمریکا به کسی اجازه میانجی‌گری حقیقی نمی‌دهد؟

"وسام عفیفه" کارشناس و تحلیلگر مسائل منطقه خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل «قدس‌آنلاین» درباره اقدام اخیر آمریکا مبنی بر بستن دفتر جنبش آزادی بخش فلسطین در واشنگتن، تصریح کرد: همه تصمیمات اخیر آمریکا در قبال فلسطین در راستای فشار به ملت فلسطین و به ویژه سازمان آزادی بخش بوده است لذا آمریکا از هیچ فرصتی جهت ضربه زدن حقوق مشروع فلسطینیان دریغ نمی‌کند.

وی افزود: موضع آمریکا همان روزهای نخست به قدرت رسیدن ترامپ به صورت واضح و آشکارا خصمانه و به نفع رژیم صهیونیستی بود و در راستای اجرای معامله قرن پیش می‌روند.

این تحلیلگر سیاسی با اشاره به نقش صهیونیسم در رأس مرکز تصمیم گیری در کاخ سفید، تأکید کرد: بستن دفتر سازمان آزادی بخش در واشنگتن و اقدمات مشابه، به طور مستقیم از لابی صهیونیستی اتخاذ می شود و مرحله‌های پیش‌رو شاهد افزایش این قبیل اقدامات هستیم؛ تا تجاوزات رژیم صهیونیستی به حقوق مسلم فلسطینیان را مشروعیت ببخشد.

وسام عفیفه همچنین افزود: سازمان صهیونیست جهانی به دنبال اهداف کوتاه مدت وبلند مدت هستند، با بستن دفتر سازمان آزادی بخش و فلسطین و قطع کمک‌های مالی آنروا به دنبال فشار به تشکیلات خودگردان هستند تا آنها را به یک دوره جدید مذاکره بکشانند و اهداف جدیدی را محقق سازند.

وی ضمن تأکید بر مقاومت ملت فلسطین، بیان کرد: فلسطینیان باید در برابر این سیاست‌های خصمانه آمریکا مقاومت کنند چراکه در صورت کوتاه آمدن در مقابل این اقدمات فلسطینیان محکوم می‌شوند و به تجاوزات رژیم صهیونیستی و آمریکا مشروعیت می بخشند.

این تحلیلگر سیاسی با تبیین اهداف آمریکا، اظهار داشت: با بسته شدن دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن قضیه فلسطین را به خانه اول یعنی مذاکرات مادرید (1991) باز می گرداند و مذاکره کنندگان فلسطینی با دست خالی بر سر میز مذاکره خواهند نشست.

وسام عفیفه ادامه داد: فلسطینی‌ها در مذاکرات صلح گذشته امتیازات بی حد و حسابی به رژیم صهیونیستی داده‌اند که این امر باعث تدوام این مذاکرات از جانب رژیم صهیونیستی شد تا پروژه خود که همان اشغال کل فلسطین و فراتر از آن را به پایان برسانند.

وی با اشاره به تاریخچه روابط آمریکا و مسئله فلسطین گفت: بعضی‌ها معتقند آمریکا خود را از دایره میانجگری در این مسئله خارج کرده است اما آمریکایی‌ها از همان روزهای اول ورود در مسئله فلسطین جز دشنمی با ملت موضع دیگری نگرفته اند.

این تحلیلگر در ادامه تصریح کرد: اکنون این دشمنی شدیدتر و علنی شده است و متأسفانه به دلیل بازی توزان قدرت در جهان، آمریکا به کسی اجازه نخواهد داد تا نقش میانجی حقیقی را بازی کند چراکه دولت کنونی ترامپ در صدد پایان دادن به مسئله فلسطین به طور نهایی به نفع رژیم صهیونیستی است.

وسام عفیفه با اشاره به تحولات منطقه خاطر نشان شد: متأسفانه سیاست برخی کشورهای عربی باعث تشویق و ترغیب آمریکا و رژیم صهیونیستی به اتخاذ چنین اقداماتی شده است و شرایط کنونی منطقه و اوضاع بحرانی کشورهای مخالف سیاست آمریکا این شرایط را بدتر کرده و باعث سوءاستفاده رژیم صهیونیستی از شرایط منطقه شده است.

وی در پایان ضمن انتقاد شدید از سیاست کلی آمریکا و سازمان ملل گفت: در واقع آمریکا همه قطعنامه های بین المللی را نقض می‌کند و حتی به تصمیمات سازمان ملل که با پیشنهاد خود آمریکا تصویب شده، پایبنده نیست، آژانس آنروا و خیلی از سازمانهای حامی حقوق فلسطینیان به طور قانونی و با پشتبانه بین المللی تأسیس شده اند ولی می بینیم که آمریکا بدون هیچ شرم وحیاء آنها را زیر پا می گذارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.