گردهمایی روسای ادارات سوادآموزی استان خراسان رضوی با هدف گرامی داشت روز جهانی سوادآموزی و تبیین برنامه‌های سالانه معاونت سواد آموزی استان در محل اردوگاه شهید رجایی باغرود برگزار شد.

سوادآموزان در کنار آموزش باید مهارت ها را بیاموزند/۹۸ درصد مردم خراسان رضوی با سوادند

در این کارگاه آموزشی که با حضور روسای ادارات آموزش و پرورش قطب شهید شوشتری برگزار شد، شش کارگروه سواد، انتقال و تحکیم، کارگروه شورای پشتیانی، کارگروه تبلیغ، ترویج و مستند سازی، کارگروه مراکز یادگیری، کارگروه سامانه و کارگروه بهبود کیفیت و سنجش تشکیل شد و مباحث تخصصی مورد نیاز در این کارگروه‌ها عنوان شد و مقرر گردید که هر کارگروه، خروجی مباحث نظرات مطرح شده را در پایان برنامه عنوان کنند.

اسدی باتسلیت فرا رسیدن ماه محرم، در قالب کارگاه راهبردها و برنامه های سوادآموزی استان در سال تحصیلی پیش رو، گفت، در حال حاضر در خراسان رضوی بیش از ۹۸ درصد مردم جامعه با سواد هستند و این امر با سختی ها و مشکلات فراوان به دست آمده و باید مراقب افراد بیسواد زیر ۱۰ سال و بیسوادان ۱۰ الی ۱۹ سال باشیم تا در این دو گروه سنی آمار بیسوادی به حداقل برسد.

وی افزود: با پیش بینی‌های انجام شده درصد باسوادی در سال ۹۷ باید به ۹۷ ونیم درصد برسد که با این احتساب تعداد افراد بیسواد استان کمتر از ۱۰۰ هزار نفر خواهد شد.

معاونت سوادآموزی استان با بیان اینکه شورای پشتیبانی استان خراسان رضوی رتبه اول کشور را از آن خود کرده، ادامه داد: تلاش کنید جذب بیسوادان شهرستان‌ها و مناطق تاپایان شهریور به مرز ۱۰۰ درصدی برسد.

استان خراسان رضوی با ۷۷ مرکز یاددهی، یادگیری مقام اول کشور را دارد که در سال ۹۷ باید به ۱۰۰ مرکز برسد و باید تلاش شود، آموزش مهارت‌ها در کنار سواد آموزی مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

گفتنی این کارگاه یک روزه در دو بخش به صورت کارگاهی و آموزش‌های تخصصی برگزار شد.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور نیز در این جلسه با تقدیر از حمایت‌های معاونت سوادآموزی استان و تلاش‌های نهضت سوادآموزی نیشابور، گفت: ما در نیشابور ۱۶ مرکز یادهی داریم و در چند روز اخیر نیز ۱۵۰ نفر از مدرسان، دوره‌های تخصصی را سپری کرده‌اند.

حسین مهرآبادی افزود: سواد فقط خواندن و نوشتن نیست بلکه سوادآموزان باید در دوره‌های یادگیری با مجموعه کامل آموزشی، مهارتی و سبک زندگی آشنا شوند.

منبع: پانا

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.