نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: بحث مسکن مهر و هم‌چنین خالی بودن بیش از ۲ میلیون خانه در سطح کشور و رسالتی که بر عهده وزارت راه و شهرسازی است،‌ باید دنبال شود بنابراین وزیر نمی‌تواند از آن شانه خالی کند.

آخوندی نمی‌تواند از بحث مسکن به عنوان وزیر شهرسازی شانه خالی کند

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به در جریان افتادن استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی،‌ اظهار داشت: یکی از ابزارهایی که در اختیار نمایندگان مجلس -برای نظارت بر حسن اجرای قانون-برای مدیران اجرایی است،‌ «استیضاح» محسوب می‌شود.

وی افزود: البته استیضاح پس از تذکرات کتبی و شفاهی،‌ سوال و موارد مشابه انجام می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: درباره آقای آخوندی هم باید بگوییم تاکنون دوبار به مجلس آمده و هر دوبار هم رای بیشتری گرفت این بار هم مجددا برای استیضاح وی اقدام کردیم.

سالک ادامه داد: من نمی‌دانم چقدر این موضوع از نگاه داخل مجلس و بیرون ارزیابی شده است یعنی اگر این بار هم بیاد رای خواهد آورد یا خیر؛‌ اما امید است بعد از استیضاح تحولی در سیستم مدیریتی وی اتفاق بیفتد. 

وی با بیان اینکه مجلس در حوزه استیضاح‌ وظیفه خود را انجام می‌دهد،‌گفت: بحث مسکن مهر و همچنین خالی بودن بیش از 2 میلیون خانه در سطح کشور و رسالتی که بر عهده وزارت راه و شهرسازی است،‌بنابراین نمی‌تواند از آن شانه خالی کند. 

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه آقای آخوندی اخیرا در جلسه کمیسیون گفته‌ است بالارفتن قیمت مسکن به من مربوط نیست نمی‌دانم چقدر جای قانونی و حقوقی دارد.

وی افزود: به هر حال وزیر مسئول است و باید پاسخگوی مسائل باشد. به او رای دادند که بتواند پاسخگو باشد. اگر نمی‌توانند که کنار برود و میدان را به دیگری بدهد و اگر می‌تواند هم حق ندارد بگوید به ما ربطی ندارد و باید مشکل را حل کنند.

سالک همچنین عنوان کرد:‌ لذا باید از حضور کارشناسان داخلی وزارت و نخبگان کشور و کسانی که سری در این مسائل دارند دعوت می‌کردند تا راه‌های یرون رفت از این مسئله را مطالعه کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: در صورت عدم پاسخگویی آخوندی باید استیضاح وی در مجلس پیگیری شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.