مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: تامین نیاز آبی فضای سبز در کمربند شمالی فقط باید از طریق پساب فاضلاب استاندارد تامین شود.

نیاز آبی فضای سبز کمربند شمالی مشهد باید از طریق پساب تامین شود

به گزارش قدس آنلاین ، تورج همتی صبح سه شنبه در جلسه کمیته ساماندهی فاضلاب خراسان رضوی اظهار کرد: تامین نیاز آبی فضای سبز در کمربند سبز شمالی صرفا باید از طریق پساب استاندارد صورت بگیرد و در این راستا شهرداری مشهد مناطق نیازمند توسعه فضای سبز شهری درکمربند سبز شمالی مشهد را به محیط زیست جهت بررسی و تطبیق با طرح های فرادستی و ضوابط و مقررات مناطق حفاظت شده محیط زیست معرفی کند.

وی افزود: مطالعات طرح «رودپارک» در بستر رودخانه حفاظت شده کشف رود شروع شده است و این مطالعات از سوی شرکت های مشاوره آب منطقه ای استان و شهرداری مشهد درحال انجام است. استفاده حداکثری از آب های غیر متعارف و حمایت از تجمیع تصفیه خانه های منطقه ای نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد:به تناسب بهره برداری از تصفیه خانه های محلی لازم است سهم فضای سبز از منابع شرب به حداقل ممکن برسد وتوسعه فضای سبز باید به سمت استفاده از گونه های کم آب طلب و کم نیاز به موارد شیمیایی همچون کود و سموم و مقاوم به اقلیم منطقه پیش رود و دراین خصوص ۱۸۰ هکتار از کمربندسبز شمالی مشهد توسط سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری مشهد درختکاری شده  و ۵۲ هکتار زمین جهت توسعه فضای سبز آماده سازی شده  است.

وی تصریح کرد: کاهش بازه های مطالعاتی یک ضرورت انکار ناپذیر است و در حال حاضر بسیاری از مطالعات دستخوش تغییرات مدیریتی شده و رونداجراء را به تأخیر می اندازند.

همتی تاکید کرد:دانشگاه علوم پزشکی درخصوص  ۱۴ تصفیه خانه محلی برنامه اجرایی سلامت را در نشست بعدی ارائه دهند و همچنین  شرکت ابفای مشهد به عنوان متولی مدیریت فاضلاب های خاکستری،پیرامون گودال فخار برنامه فنی و اجرایی خود را در نشست بعدی کمیته ارائه دهد.

منبع : مهر

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.