مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز این استان از ابتدای مهر در کلاس های درس حاضر خواهند شد.

یک میلیون و ۲۰۰هزار دانش آموز خراسان رضوی آماده حضور در کلاس درس

 به گزارش قدس آنلاین ،  قاسمعلی خدابنده  اظهارکرد: ثبت نام دانش آموزان در مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید به انجام رسیده و حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز از ابتدای مهر در مقاطع مختلف تحصیلی در کلاس های درس حاضر خواهند شد. 

وی افزود: امسال در مناطق مهاجر پذیر خراسان رضوی مانند گلبهار  و حاشیه مشهد  به دلیل رشد جمعیت تعداد دانش آموزان افزایش ۱۰۸ درصدی داشته و با این وجود تلاش شده مشکلی در تحصیل ساکنان در این مناطق ایجاد نشود. 

ثبت نام دانش آموزان اتباع بیگانه 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص ثبت نام اتباع بیگانه در مدارس استان بیان کرد: ثبت نام از این افراد مطابق قانون انجام می شود و خانواده هایی که دارای مدارک معتبر اقامت در ایران هستند می توانند نسبت به ثبت نام دانش آموزان خود در مدارس اقدام کنند. 

خدابنده خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار حدود ۶۰ هزار دانش آموز اتباع بیگانه از ابتدای مهر در کلاس های درس حاضر خواهند شد و مانند سایر دانش آموزان به فراگیری علم و دانش خواهند پرداخت. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ۸۶ هزار پرسنل آموزش و پرورش شامل معلمان، مدیران و کارکنان مدارس و ادارت آماده هستند تا با شروع سال تحصیلی خدمات لازم را به دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی در شهرها و روستاهای استان ارائه دهند. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص مدارس دونوبته خراسان رضوی گفت: تلاش شده تا در صورت امکان تمامی دانش آموزان در یک نوبت در مدارس حاضر شوند اما در مناطق مانند حاشیه مشهد که با تراکم جمعیتی و کمبود کلاس درس مواجه هستیم به ناچار مدارس به صورت دونوبته فعالیت خواهند داشت. بیشتری مدارس دونوبته در مقطع ابتدایی و کمترین مدارس در مقطع دوم دبیرستان هستند. 

خدابنده در ادامه به توزیع کتب درسی دانش آموزان اشاره کرد و گفت:  عرضه کتب درسی دوره های متوسطه اول و دوم از چند روز پیش در کتابفروشی های شهر آغاز شده و هیچ مشکل و کمبودی در این خصوص نداریم. توزیع کتاب های دوره دبستان و فنی حرفه ای نیز توسط مدارس در اولین روز سال تحصیلی انجام خواهد شد.

برپایی نمایشگاه نوشت افزار

وی در ادامه  موضوع خرید لوازم التحریر توسط اولیاء و دانش آموزان در آستانه فصل بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: به منظور ارائه نوشت افزار با قیمت مناسب به دانش آموزان فروشگاه های ویژه ای به صورت نمایشگاهی در مشهد و چند شهر خراسان رضوی دایر شده است. 

خدابنده افزود: در این نمایشگاهها تنها نوشت افزار ایرانی که دارای قیمت و کیفیت مناسبی هستند به عرضه می شود و دانش آموزان می توانند تمامی مایحتاج خود را از این مراکز که مورد تایید آموزش و پرورش است تهیه کنند. 

وی خاطرنشان کرد: همچنین فرودشگاههای ضریح آفتاب نیز که وابسته به آموزش و پرورش هستند در این ایام به صورت ویژه به عرضه نوشت افزار و کتاب های مورد نیاز دانش آموزان می پردازند. 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص تامین نوشت افزار مورد نیاز دانش آموزان بی بضاعت نیز گفت: برای تامین مایحتاج درسی این دانش آموزان با همکاری نهادهای خیریه لوازم التحریر تهیه شده و در اختیار آنها قرار داده می شود. 

خدابنده اظهارکرد: همچنین لوزام التحریر و نوشت افزار لازم از محل کمک های مردمی در جشن عاطفه های خریداری و میان دانش آموزان بی بضاعت توزیع می شود. 

منبع : مهر

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.