نماینده مردم درگز گفت: به دلیل نوسانات قیمت ارز پتروشیمی ها به مقدار مناسب کود شیمیایی در اختیار کشاورزان قرار نمی دهند و از انجا که در آستانه کشت پاییزه قرار داریم ممکن است تولید در این عرصه با مشکلاتی مواجه شود.

پتروشیمی ها به کشاورزان کود شیمیایی نمی دهند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالله حاتمیان درادامه افزود: علی رغم اینکه شرکت های پتروشیمی بالغ بر 4میلیون تن کود شیمیایی تولید می کنند اما در تامین مصرف کود کشاورزان که در حدود 2 تن می باشد کارشکنی می کنند.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بیان داشت: مجلس اجازه افزایش قیمت به پتروشیمی ها را نداده است و از این رو آنها نیز ادعا دارند که فروش با این قیمت ها برایشان به صرفه نمی باشد و باعث شده است که یک اختلاف بین دولت و پتروشیمی ها صورت بگیرد.
وی اظهار داشت: علی رغم انکه کشاورزان در نقاط مختلف کشورحتی قادر به تامین و پرداخت پول نهاده های کشاورزی مورد نیاز خودشان نمی باشند ، با کمبود کود شیمیایی نیز مواجه گردیده اند  و اگر این رویه ادامه پیدا کند باعث خواهد شد که تولید در این عرصه با مشکلاتی روبرو گردد.
حاتمیان با بیان اینکه به دلیل شرایط نامتعادلی که پتروشیمی ها در کشور به وجود آورده اند، تولیدکنندگانی که به محصولات پتروشیمی نیازمند هستند، متضرر خواهند شد، افزود: بیکار شدن عده ای از کشاورزان و کاهش کیفیت محصول  مهم ترین پیامدهای این امر است که در نهایت با کاهش قدرت خرید مردم و نیز کیفیت محصولات کشاورزی و غذایی   آحاد مردم جامعه همراه خواهد بود.

انتهای پیام /


.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.