فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بشرویه: در سی و هشتمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیست برنامه شاخص از جمله یادواره شهدا و رژه نیروهای مسلح برگزار می شود.

 ۲۰ برنامه شاخص در هفته دفاع مقدس در بشرویه برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه,؛سرگرد پاسدار "علی خبازی" فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بشرویه در نشست برنامه ریزی گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور مسئولین ادارات و نهادها و در محل دفتر فرمانداری برگزار شد از برگزاری ۲۰ برنامه شاخص در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: در سال جاری سی و هشتمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس همزمان شده با برگزاری کنگره بزرگ گرامیداشت دو هزار شهید خراسان جنوبی که اکثریت برنامه های این هفته همگرایی با برنامه‌های کنگره خواهد داشت؛ و در شهرستان بشرویه ۲۰ برنامه شاخص و محوری از جمله رژه بزرگ نیروهای مسلح و بسیجی؛ یادواره شهدای محله و پایگاه ها و شهدای شهرستان بشرویه؛ همایش بزرگ بسیجیان, نمایشگاه ایثار و مقاومت؛ نواختن زنگ مقاومت, گرامیداشت روز شکست حصر آبادان و گلباران مزار شهدا از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.

 وی با قدردانی از مدیران ادارات و نهادها در تعامل و کمک به برگزاری رزمایش خدمت گفت: علیرغم اینکه فرصت ابلاغی برای برگزاری رزمایش خدمت که توسط اعضای بسیج گردان 341 بیت المقدس بخش ارسک از سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) بسیار کم بود؛ ولی این برنامه و این رزمایش به نحو احسن برگزار شد ؛که تاثیر خوبی در انسجام و وحدت نیروهایبسیجی داشت.

 خبازی همچنین گفت: در حاشیه برگزاری همایش رزمایش خدمت گروه های جهادی به مناطق محروم اعزام شدند که نزدیک به 300نفر در برنامه های فرهنگی آموزشی و اقتصادی شرکت داشتند.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بشرویه هدف از برگزاری گرامیداشت هفته دفاع مقدس را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد و گفت: با توجه به گذشت بیش از سی سال از حماسه مقاومت و دفاع مقدس لازم است این فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان امروز منتقل شود.

وی نقطه قوت دفاع مقدس را عشق و علاقه رزمندگان به ایثار و شهادت دانست و گفت: جوانان و نوجوانان رزمنده و بسیجی با عشق و بصیرت کافی مشتاق حضور در جبهه هابودند و برای اعزام به خط مقدم بر یکدیگر سبقت می‌گرفتند؛ و همین ایثار و فداکاری آنان بود که زمینه پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل ماشین جنگی تمام کشورهای دنیا که در اختیار صدام بود را به وجود آورد که در طول تاریخ بشریت مثل و مانندی ندارد .

خبازی از مسئولین ادارات و نهادها هم خواست با همکاری و همگرایی بیشتر نسبت به فضاسازی؛ اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی و حضور منسجم در برنامه های ستاد نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت همت بیشتری داشته باشند.

 در ادامه این نشست بر اجرای برنامه های ابلاغی از سوی دبیرخانه ستاد؛ کمک و پشتیبانی از برنامه ها, تامین وسیله ایاب و ذهاب بسیجیان شرکت کننده در رژه نیروهای مسلح و اعلام برنامه‌ها به دبیرخانه ستاد تاکید شد .

قابل ذکر است که پیشنهاد شد با توجه به تقارن ۳۱ شهریور با مراسم بزرگ گرامیداشت روز بنی اسد( دفن نمادین شهدای کربلا) که توسط مردم و هیئت های مذهبی برگزار می شود؛ رژه نیروهای مسلح در روز اول مهر ماه و پس از برنامه نواختن زنگ ایثار و مقاومت و بازگشایی مدارس برگزار شود که مورد تایید قرار گرفت .

در این نشست مسئولین کمیته های پشتیبانی و مالی ؛رژه؛ ایثارگران؛حفاظت و امنیت؛ دانش آموزی, اطلاع رسانی ورزش و جوانان؛ فرهنگی و مراسمات؛ خواهران, روستایی و عشایر, معرفی و مقرر شد در بخش ارسک نیز ستاد فرعی تشکیل و نسبت به اجرای برنامه‌های ستاد اقدام گردد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.