رئیس گروه شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانشگاه فردوسی مشهد از کسب مقام نخست مرحله نهایی بیست و سومین المپیاد علمی کشور توسط دانشجویان این دانشگاه خبر داد.

دانشجویان مشهد مقام نخست المپیاد علمی کشور را کسب کردند

به گزارش قدس آنلاین ، علیرضا سلیمی روز سه شنبه  گفت: دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با کسب پنج مدال طلا بیشترین تعداد مدال طلا را در مرحله نهایی بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشور کسب کردند.

وی افزود: سعید محمدی خفاجه در رشته مهندسی شیمی، محمدعلی بهبودی در رشته مهندسی عمران، کیوان میرزایی در رشته ریاضی، بنیامین بشری در رشته مهندسی کامپیوتر و محسن دره در رشته مهندسی مواد و متالورژی مدال طلای این المپیاد را کسب کردند.
وی اظهار داشت: زهرا شاه مرادی نیز در رشته علوم تربیتی مدال نقره و الهام عطارحاجی سفید سنگی در رشته زیست شناسی مدال برنز را از آن دانشگاه فردوسی مشهد کرد.
سلیمی گفت: کسب 27 رتبه بین چهار تا 15 نیز از دیگر افتخارات دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در این دوره از المپیاد علمی دانشجویی است.
وی افزود: پس از دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه صنعتی شریف با کسب سه مدال طلا در جایگاه دوم و دانشگاههای تهران، علامه طباطبایی، صنعتی اصفهان، بیرجند، همدان، یزد، پردیس فارابی تهران و پردیس هنر تبریز هر کدام با کسب یک مدال طلا در جایگاه سوم قرار گرفتند.
المپیاد علمی دانشجویی بزرگترین مسابقه علمی دانشجویی کشور در دوره کارشناسی است که در 22 رشته و در 2 مرحله منطقه ‎ای و کشوری برگزار می ‎شود.
برگزیدگان مرحله منطقه ‎ای به همراه بهترین رتبه‎ های آزمون کارشناسی ارشد در مرحله کشوری به رقابت می‎ پردازند.
مدال ‎آوران المپیاد از جوایز بنیاد ملی نخبگان بهره ‎مند می ‎شوند و دارندگان رتبه ‎های یک تا 15 آن می ‎توانند بدون شرکت در کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاههای برتر کشور به ادامه تحصیل بپردازند.
منبع : ایرنا

انتهای پیام /*

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.