رییس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: خراسان جزو سه استان برتر پرمخاطب‌ سینما، در کشور محسوب می‌شود که این امر نمایان‌گر استقبال و رضایت مردم از سینما در سطح استان است.

خراسان رضوی جزو سه استان برتر در حوزه مخاطبان سینماست

به گزارش قدس آنلاین، حجت طباطبایی درخصوص سالن‌های سینمایی درسطح استان گفت: با توجه به سیاست‌های سازمان سینمایی درسال‌های اخیر با همکاری موسسه سینما شهرسینماهای موجود بهینه‌سازی شده و به استانداردهای مقرر نزدیک شده‌اند. وی بااشاره به تعداد شهرستان‌های دارای سینما اظهار کرد: در حال حاضر در هشت شهر سینما داریم؛ دیگر شهرها در حال پیگیری برای احداث و راه‌اندازی سالن‌های سینما هستند.

رییس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: درخصوص سالن‌های جدید که اخیرا به بهره‌برداری رسیده و یا درحال احداث است نیز اصول ساخت و ایمنی با نظارت جدی و دقت نظرکمیسیون بند دو و پنج و نیز اداره کل سینمای حرفه ای سازمان سینمایی موسسه سینماشهر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پیگیری می‌­شود تا مطابق با استانداردهای سالن­‌های جدید به بهره برداری برسند.

طباطبایی بیان کرد: درحال حاضر به‌طور مستمر با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و ادارات و نهادها در شهرستان‌ها در حال رایزنی هستیم و نیز با مالکان سینماهای تعطیل در برخی کشورها ارتباط داریم؛ تا بتوانیم باجلب مشارکت، حمایت و همکاری اقدامات خوبی را درراستای ساخت سالن‌های جدید و باسازی و راه‌اندازی سالن‌های موجود به انجام برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش پردیس‌های سینمایی بالاخص در مجتمع‌های تجاری با توجه به تجربه موفق در دو پروژه اطلس و گلشن مشهد استقبال خوبی از سوی بخش خصوصی برای احداث این‌گونه پردیس‌های ممتاز و مدرن حاصل شده که تا پایان سال جاری حداقل دو پردیس به بهره‌برداری خواهد رسید.

رییس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: تولید فیلم برای اکران در سینما مستلزم مجوز تولید فیلم سینمایی است که این امکان هنوز به استان‌ها تفویض نشده‌است؛ تنها تولیدات بلند ویدیویی دراستان تولید می‌شود که برای اکران در سینما مستلزم طی کردن مراحل اداری، اخذ مجوز و صدور پروانه مورد نظر برای اکران فیلم است که از طریق سازمان سینمایی نیز انجام می‌پذیرد.

طباطبایی افزود: در حال حاضر باتوجه به احداث سالن‌های جدید به خصوص به شکل پردیس‌های مدرن در برج‌های تجاری می‌توان گفت استقبال مردم از سینما در حال افزایش است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.