دو هزار و ۵۳ مورد تأسیسات زیارت و گردشگری خراسان رضوی در خدمت زائران و مسافران است.

بیش از دو هزار تأسیسات زیارت و گردشگری خراسان رضوی در خدمت زائران

به گزارش قدس آنلاین، سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی بیش از دو هزار تأسیسات زیارت و گردشگری خراسان رضوی در خدمت زائران گفت:این تأسیسات گردشگری و زیارت از جمله هتل ها، هتل آپارتمان ها، زائرسراهای ارزان قیمت و زائر شهرها هر کدام می تواند قشر خاصی از  زائران را پوشش دهد.

سید جواد حسینی در بازدید از روند خدمت رسانی به زائران در سه زائرسرای ارزان قیمت و زائر شهر رضوی افزود: از ۳۵ زائرسرای ارزان قیمت برنامه ریزی شده  در مشهد، تا کنون سه مجموعه به بهره برداری رسیده است و ۱۲ مجموعه دیگر نیز تا آخر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: زائرشهر رضوی نیز برای پوشش دهی و خدمات رسانی به زائران از سراسر کشور که از وضع مالی مناسبی برخوردار نیستند طراحی شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: سیاست استان تقویت مراکز اقامتی رسمی مانند هتل ها، هتل آپارتمان ها، زائرسراهای ارزان قیمت و زائر شهرها و کاستن از مراکز اقامتی غیر رسمی مثل مدارس، حسینیه ها و زائرسراهای دولتی است، تا از این طریق هم هتل داران و مراکز رسمی اقامتی رونق یابد و هم با تمهیدات و تسهیلات؛   زائران کم برخوردار از اقامت مناسب تری برخوردار شوند و پذیرایی در شأن، از آنها به عمل آید.

حسینی از زائرسراهای کرامت مربوط کمیته امداد امام (ره)، فدک استان قزوین و آفتاب ولایت مربوط به حوزه علمیه که در مجموع روزانه برای بیش از دو هزار زائر ظرفیت پذیرش دارند،   بازدید کرد و از نزدیک با مسئولان، خادمان و زائران حضرت ثامن الحجج (ع) به گفتگو پرداخت.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.