در خراسان رضوی دو هزار و ۵۳ مورد اماکن گردشگری و زیارت فعالیت می کنند که هر کدام از آن‌ها قشر خاصی از زائران را پوشش می دهند.

خدمت رسانی ۲ هزار و ۵۳ مورد اماکن گردشگری به زائران  درمشهد

به گزارش قدس آنلاین، حسینی سرپرست معاونت امور زائران استانداری خراسان رضوی در زائر شهر رضوی گفت: زائرسراهای ارزان قیمت ۳۵ زائرسرا را شامل می‌شود که تا کنون سه مجموعه از آن‌ها به بهره برداری رسیده است و ۱۲ مجموعه دیگر از آن‌ها نیز تا آخر سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: زائرشهر رضوی نیز برای پوشش دهی و خدمات رسانی به زائران از سراسر کشور که از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیستند طراحی شده است.

 این مسئول دراستانداری گفت: این موضوع که برخی ادعا می‌کنند این زائرشهرها و زائرسراها باعث کاهش رونق هتل‌ها و سایر مراکز اقامتی می‌شوند، مورد تأیید نیست؛ زیرا این مراکز، مخاطبان خاص خود را دارند که اگر وجود نمی‌داشتند یا این دسته از زائران به مشهد نمی‌آمدند و یا اگر مشرف می‌شدند به مراکز اقامتی مثل هتل‌ها مراجعه نمی‌کردند.

حسینی افزود: سیاست استان تقویت مراکز اقامتی رسمی مثل هتل هل، هتل آپارتمان ها، زائرسراهای ارزان قیمت و زائر شهرهاست و کاستن از مراکز اقامتی غیر رسمی مثل مدارس، حسینیه‌ها و زائرسراهای دولت است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.