دبیر هیات پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان رضوی از درخشش و نایب‌قهرمانی خراسان رضوی در مسابقات کشوری در کرج خبرداد.

نایب ‌قهرمانی خراسان‌ رضوی در مسابقات کشوری پهلوانی و زورخانه‌ای

به گزارش قدس آنلاین، عباس جلیلیان اظهارکرد: مسابقات کشوری در رشته پهلوانی و زورخانه‌ای شهریورماه در کرج برگزار شد که با درخشش ورزشکاران خراسانی همراه بود.

وی افزود: ورزشکاران خراسان رضوی در مجموع مدال، رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص دادند ولی در بخش تیمی به نائب قهرمانی دست پیدا کردند. این مسابقات در رده سنی آزاد ۱۹ سال به بالا برگزارشد.

دبیر هیات پهلوانی و زورخانه‌ای تاکیدکرد: خراسان رضوی در ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای پیشرفت محسوسی داشته است. پیش از این خراسان رضوی رتبه ۱۳ کشوری را به خود اختصاص داده‌ بود ولی هم‌اکنون شاهد نائب قهرمانی خراسانی‌ها در مسابقات کشوری هستیم.

جلیلیان در رابطه با ملی‌پوشان خراسانی ادامه‌داد: در حال حاضر محسن گلستانی‌زاده و محمدرضا درقدمی ملی‌پوشان حاضر در اردوی تیم‌ملی پهلوانی و زورخانه‌ای در کردستان هستند.

وی در خصوص برنامه‌های هیات پهلوانی و زورخانه‌ای در هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در هفته دفاع مقدس برنامه جامعی به منظور گرامی‌داشت مقام شهدا و رزمندگان، در کل استان برگزارخواهیم کرد. در استان ۹۹ زورخانه و ۱۸ هیات داریم که در هفته دفاع مقدس به‌صورت خودجوش در پارک‌ها و در حضور خانواده‌ها برنامه‌های ورزشی خود را برگزارخواهندکرد.

به این منظور که خانواده‌ها شاهد حضور نوجوانان و جوانان در این رشته ورزشی باشند و تصور اشتباهی که این رشته مخصوص کهن‌سالان است را از ذهن خود پاک کنند.

دبیر هیات زورخانه‌ای و پهلوانی در رابطه با اقدامات صورت گرفته درخصوص استعدادیابی عنوان‌کرد: استعدادهای درخشانی در سطح استان داریم که ۴۰ نفر از آن‌ها برای مسابقات استانی انتخاب شده‌اند. برنامه هیات در خصوص سر و سامان دادن مستعدین پس از مهرماه است. در نظر داریم به دلیل فاصله زیاد مشهد تا شهرستان‌ها، از مربیان هیات که دارای مدرک معتبر هستند در سراسر استان استفاده کنیم.

جلیلیان در رابطه با حمایت اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی تشریح‌کرد: اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در حد توان خود حمایت کرده‌است. باشگاه‌های سراسر استان از نظر تجهیزات و امکانات تکمیل هستند و کمبودی ندارند.

وی در خصوص حضور خراسان رضوی در لیگ‌ برتر افزود: حضور در لیگ‌برتر ۲۰۰ میلیون تومان هزینه‌دارد. اگر خیری این هزینه را متقبل شود، تیم برای برای شرکت در لیگ‌برتر بسته خواهدشد، ولی به دلیل مشکلات مالی تیم دوم کشور از حضور در لیگ‌برتر محروم است. فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای نیز مشکلات مالی کم ندارد و هنوز بخشنامه‌ای در خصوص برگزاری لیگ‌برتر به ما اعلام نشده‌است.

منع:ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.