معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم الحرام، در بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) برگزار می‌شود.

همایش جهانی شیرخوارگان حسینی

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی اظهار داشت: مراسم بزرگداشت مقام حضرت علی اصغر(ع) مطابق برنامه هر ساله در حرم مطهر امام رضا(ع) به طور همزمان با بسیاری از کشورهای جهان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراسم در نخستین جمعه ماه محرم الحرام مصادف با ۲۳ شهریور ماه در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با حضور زائران و مجاوران سوگوار خاندان عصمت و طهارت(ع) برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: این مراسم ساعت ۸ صبح با تلاوت قرآن کریم در صحن جامع رضوی آغاز می‌شود و با اجرای گروه تواشیح و مرثیه سرایی و عزاداری با نوای احمد واعظی تا ساعت ۱۰ ادامه پیدا می‌کند. در این ویژه برنامه سوگندنامه این همایش نیز قرائت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر از سال ۸۲ آغاز به‌کار کرده است و امسال نیز در بیش از پنج هزار نقطه جهان همایش شیرخوارگان

حسینی برگزار می‌شود، عنوان کرد: همزمان با دهه کرامت امسال کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی با حضور خادم یاران افتخاری حرم مطهر امام رضا(ع) در محل مسجد صدیقی‌ها از مساجد موقوفی آستان قدس رضوی فعال شد و اکنون نیز لباس‌های این همایش آماده شده است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.