سرپرست اداره تعاون و امور رفاهی کارکنان آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: در تابستان ۱۳۹۷ خراسان رضوی باز هم مقام اول اسکان استان‌های کشور شد.

رتبه نخست خراسان رضوی در اسکان تابستانی

به گزارش قدس آنلاین، شریعتی اظهار کرد: ستاد اسکان فرهنگیان از ۱۲ خرداد آغاز و تا ۲۰ شهریور پایان داده شد. با نزدیک‌ شدن به بازگشایی مدارس لازم است، مدارس را برای ورود دانش‌آموزان آماده کنیم.

وی با اشاره به اینکه «کار اسکان زائران فرهنگی در مشهد مقدس تمام سال است»، ادامه داد: در زیر مجموعه بخش رفاهی ما، دبیرخانه دائمی به نام دبیرخانه «اسکان زائرین فرهنگی استان خراسان رضوی» ایجاد کرده‌ایم که در این دبیرخانه فرهنگیانی که مراجعه به استان می‌کنند در تمامی ایام سال پاسخ‌گوی آن‌ها باشیم.

 سرپرست اداره تعاون و امور رفاهی کارکنان آموزش و پرورش استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این کارمندان در ایام فراغت به پشتیبانی امور اسکان، آماده‌سازی فضاها، تعمیرات، تجهیزات، شست‌وشوی پتو و... انجام می‌دهند.

وی افزود: در شهر مشهد سه دوره اسکان فرهنگیان است که در تمامی استان‌های کشور دو دوره است؛ یک دوره نوروزی و دیگری تابستانی است که در شهر مشهد علاوه‌بر این دهه آخر صفر نیز میزبان هیئت‌های مذهبی پیاده و سواره هستیم.

شریعتی در خصوص رتبه استان در این طرح عنوان کرد: در تمامی سه دوره‌های اسکان سال ۱۳۹۶ از بُعد کمی و کیفی، استان خراسان رضوی رتبه اسکان اول استان‌های کشور شد. در نوروز ۱۳۹۷ نیز خراسان رضوی بعد از اصفهان در مقام دوم اسکان استان‌های کشور را کسب کرد. در تابستان ۱۳۹۷ خراسان رضوی باز هم مقام اول اسکان استان‌های کشور شد.

سرپرست اداره  تعاون و امور رفاهی کارکنان آموزش و پرورش استان خراسان رضوی ادامه داد: در تابستان امسال و تا ۲۰ شهریور ۵۱۴هزار، ۲۷۹ نفر پذیرش زائر و مهمان فرهنگی داشته‌ایم. براساس مصوبه ستاد تحصیلات سفر استان و فرمانداری مشهد در دوره‌های نوروز و تابستان ۹۷ مجاز به پذیرش زائرین غیر فرهنگی نبوده‌ایم.

وی تصریح کرد: ۱۴۲هزار و ۸۵۵ خانوار زائر و دو میلیون ۴۱۵ هزار و ۷۵ نفر پذیرش زائر و اسکان فرهنگیان داشته‌ایم.

شریعتی در خصوص تمهیدات برای پذیرش این زائران خاطرنشان کرد: قطعاً پذیرش این تعداد زائر نیازمند پشتیبانی و تمهیداتی دارد که استان خراسان رضوی با تامین منابع مالی لازم و تجهیزاتی که باید در این فضاها استفاده شوند مانند یخچال، فرش، موکت تهیه کرده است. وی ادامه داد: در این دوره برای خدمات رسانی به زائران فرهنگی فقط از کلاس ها و مدارس درجه الف و ویژه استان استفاده شد.

شریعتی در خصوص خانه فرهنگیان نیز گفت : ۶۰ درصد ظرفیت خانه های فرهنگیان در اختیار سایت و رزرو اینترنتی است. سرپرست اداره  تعاون و امور رفاهی کارکنان آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در خصوص تخمین تعداد زائران فرهنگی در دهه اخر صفر عنوان کرد: در سال  ۱۳۹۶،   ۹۲هزار نفر در دهه اخر صفر به صورت کاروان پیاده و سوار در اسکان زائران فرهنگی قرار گرفتند که پیش‌بینی می‌شود امسال با شرایط جوی هوا مناسب به ۱۰۰هزارنفر خواهد رسید.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.